e30_dk Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 (edited) 1.6.1.1 Jeg får følgende error på min netshop: www.aluminiashoppen.dk/adminmfj31 [PrestaShopDatabaseException] Unknown column 'last_connection_date' in 'where clause' UPDATE `ps_employee` SET `last_connection_date` = CURRENT_DATE() WHERE `id_employee` = 0 AND `last_connection_date`< CURRENT_DATE() at line 765 in file classes/db/Db.php 760. WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, ' '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);761. }762. elseif (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))763. {764. if ($sql)765. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');766.767. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());768. }769. }770. DbCore->displayError - [line 418 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments] DbCore->query - [line 578 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments] DbCore->execute - [line 466 - classes/Employee.php] - [1 Arguments] EmployeeCore::setLastConnectionDate - [line 2683 - classes/controller/AdminController.php] - [1 Arguments] AdminControllerCore->init - [line 163 - classes/controller/Controller.php] ControllerCore->run - [line 373 - classes/Dispatcher.php] DispatcherCore->dispatch - [line 54 - admin/index.php] samt:[PrestaShopDatabaseException]Table 'U7424762.ps_smarty_last_flush' doesn't exist SELECT UNIX_TIMESTAMP(last_flush) as last_flush FROM `ps_smarty_last_flush` WHERE type='compile' LIMIT 1at line 765 in file classes/db/Db.php 760. WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '[sql Error] '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);761. }762. elseif (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))763. {764. if ($sql)765. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');766.767. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());768. }769. }770. DbCore->displayError - [line 418 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments] DbCore->query - [line 669 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments] DbCore->getRow - [line 698 - classes/db/Db.php] - [2 Arguments] DbCore->getValue - [line 99 - classes/SmartyCustom.php] - [2 Arguments] SmartyCustomCore->check_compile_cache_invalidation - [line 123 - classes/SmartyCustom.php] SmartyCustomCore->createTemplate - [line 2270 - classes/module/Module.php] - [4 Arguments] ModuleCore->getCurrentSubTemplate - [line 2244 - classes/module/Module.php] - [3 Arguments] ModuleCore->display - [line 108 - modules/favoriteproducts/favoriteproducts.php] - [2 Arguments] FavoriteProducts->hookDisplayHeader - [line 569 - classes/Hook.php] - [1 Arguments] HookCore::coreCallHook - [line 524 - classes/Hook.php] - [3 Arguments] HookCore::exec - [line 579 - classes/controller/FrontController.php] - [1 Arguments] FrontControllerCore->initContent - [line 37 - controllers/front/IndexController.php] IndexControllerCore->initContent - [line 180 - classes/controller/Controller.php] ControllerCore->run - [line 373 - classes/Dispatcher.php] DispatcherCore->dispatch - [line 28 - index.php] på: www.aluminiashoppen.dkHvad er der sket og hvad kan jeg gøre for at få siden genoprettet?Mvhe30_dk Edited December 9, 2015 by e30_dk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Har du lagt en gammel version af databasen ind på en shop, du har opgraderet? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Nej, shoppen og databasen har altid være den samme Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Prøv at gå ind under "Konfigurationsinformation". Er der ændret i nogle af core-filerne? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 Jeg må indrømme, at her må jeg stå af - så vidt jeg husker har du ikke et "klippekortsystem" hvor man kan bestille dig til at rette/oprette moduler etc? i så fald vil jeg godt "købe" din hjælp til at få problemet løst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Det kniber med tiden, men send mig en PM i næste uge. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 Husk lige at fjerne den sidste del af URL i første indlæg (din adminmappe). Ingen grund til at give folk (læs hackere) adressen til dit BO. Omdøb herefter mappen via FTP - for en sikkerheds skyld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted November 7, 2015 Author Share Posted November 7, 2015 Er gjort nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 Hvordan ser et ud med tiden nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Hvis du kigger i install/upgrade/sql, kan du se, at feltet last_connection_state blev indført i 1.6.0.10. Så din shop er ikke blev opgraderet korrekt. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 Nej det er korrekt - upgraderingen stoppede midt i det hele og jeg måtte lave en roolback og siden da har det været galt - tør jeg gentage forsøget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Hvis opgraderingen ikke lykkedes, var der ingen grund til at fortsætte. Så du må prøve igen. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted December 9, 2015 Author Share Posted December 9, 2015 Hvordan skulle jeg kunne det når jeg fik en error som denne: "Ajax / Server Error for action backupDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " ? og kunne ikke foretage mig noget efterfølgende Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Hvordan skulle jeg kunne det når jeg fik en error som denne: "Ajax / Server Error for action backupDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " ? og kunne ikke foretage mig noget efterfølgende Det kunne du, hvis du havde taget manuel backup inden opgradering - som det altid anbefales og som der har været skrevet om mange gange her i forum. Hvis man stoler blindt på "systemet", så må man også forberede sig på, at man efterfølgende har nogle fejl som måske kan løses og måske ikke kan løses. Sådan er IT og det gælder ikke kun PrestaShop. Med en manuel backup sikrer man, at man altid kan gå tilbage til udgangspunktet, så det er utroligt vigtigt, hvis man har en shop med kunder og omsætning. Og derfor laver man aldrig nogensinde en opgradering uden først at have taget manuel backup af filer og database (via FTP og phpMyAdmin) Dette trin har du valgt at springe over, og når det så giver problemer, står du i en skidt situation, muligvis med en shop, der ikke kan reddes. Nu tager du jo sjældent noget af det jeg siger for gode varer, idet jeg jo iflg. dig er en total amatør/idiot, der ikke har forstand på PrestaShop, så eftersom jeg ikke ved noget om det, jeg her har nævnt, behøves du ikke svine mig til endnu en gang. Men ovenstående er skrevet i bedste mening (og ikke mindst et godt råd til andre, der læser denne tråd, inden de opgraderer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted December 9, 2015 Author Share Posted December 9, 2015 Hvis du føler at jeg har svinet dig undskylder jeg meget. Jeg ved godt at jeg kan være ret irriteret hvis tingene ikke fungerer som det skal og jeg ikke kan få hjælp. Nu er det så nemt at kritisere mig for at jeg at jeg ikke har taget manuel backup af filerne - indtil nu er det ikke lykkedes mig for hver gang jeg starter FTP arbejder den i nogle minuttet hvorefter den afbryder og jeg kan starte forfra endnu engang med samme resultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Har du en backup af databasen? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted December 10, 2015 Author Share Posted December 10, 2015 Jeg har klaret problemet selv og nu kører den igen som den skal - næsten - jeg tog chancen og genstartede 1-click igen da jeg gik i seng i aftes og lod den køre og da jeg startede den op igen her til morgen viste FO som den skulle. Jeg kan derimod ikke gemme mine oprettelser - hverken gem-bliv eller gem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30_dk Posted December 10, 2015 Author Share Posted December 10, 2015 Så fungere gem også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts