RemySan Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 (edited) Goeiemorgen, Ik heb even een snelle vraag tussen neus en lippen door. Ik ben bezig met een webshop voor een klant maar die ben ik aan het maken in een submap van hun server. Als ik de website dan klaar heb kan ik dat de inhoud van de submap dan zo in de root folder gooien zonder dat er iets aangepast moet worden? Of zullen er dingen moeten worden aangepast. Ik weet dat je met linkjes rekening moet houden dat het dan www.WEBSITE.xxx/overons.php moet zijn en niet www.WEBSITE.xxx/prestashop/overons.php maar zijn er verder nog dingen die dan veranderd moeten worden? Denk bijvoorbeeld aan modules en dat soort ding. Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groeten, Remy Edited November 19, 2015 by RemySan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Hoi Remy indien je op hetelfde domein blijft hoef je niet heel veel te veranderen 1) map config : settings.inc.php aanpassen met de juiste url je ziet hier nu /je-mapnaam-staan dan inloggen in je admin dan wordt eea automatisch weer rechtgetrokken en anders de juist url toevoegen bij problemen 2) .htaccess verwijderen , en opnieuw genereren 3)robottext opnieuw genereren dat is het Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemySan Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Bedankt voor je reactie, ik ga hier zo snel mogelijk gebruik van maken. Worden dan de images ook meegenomen? Niet dat ik ze dan allemaal opnieuw moet linken aan de categorieën en producten (: Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 ja deze worden automatisch meegenomen je maakt dus een backup van de map waar je nu de shop in hebt , en plaatst middels ftp daarna de gehele inhoud van die map in je root dan de dingen uit mn vorige post uitvoeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemySan Posted November 23, 2015 Author Share Posted November 23, 2015 (edited) Het moment van de waarheid was daar maar zonder succes... Direct bij stap 1 gaat het al mis als ik config bestand wil aanpassen. Ik moet daar /je-mapnaam weghalen etc etc. Maar ik heb dit geeneens in het bestand staan.. Ook als ik naar www.quartier.nl/admin**** ga krijg ik geen inlog scherm maar gewoon een witte pagina voor mijn gezicht gedrukt. Komt dit omdat ik het niet opnieuw heb gekoppeld of is het wat anders? Zal direct even laten zien hoe het bestand setting.inc.php eruit ziet (: Edited November 24, 2015 by RemySan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 kom er op terug ,, de config inc is idd anders bij de nieuwe versies , komt mede doordat ik handmatig upgrade ,, was van plan om afgelopen weekend een nieuwe PS te installeren , maar ben er helaas niet aan toegekomen ,, staat voor vandaag in de planning Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemySan Posted November 23, 2015 Author Share Posted November 23, 2015 Bedankt voor je bericht, maar morgen is het eigenlijk al te laat ... Is namelijk voor een klant en de webshop moet vandaag al online. Ik ga alles eens terug zetten naar gisteren en dan eens opnieuw proberen. Als je toch nog een ingeving krijgt hoor ik het graag van je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 download alle bestanden en zoek middels agent ranshack op naam van de map ransack geeft dan alle bestanden aan waar die mapnaam in voor komt deze wijzig je dan in / omdat het in je root komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemySan Posted November 23, 2015 Author Share Posted November 23, 2015 Hey. Website staat ondertussen online. Heb een backup naar gisteren terug laten zetten zodat alles weer was zoals het is en dan heb ik via instellingen>SEO & URL's> Selecteer Winkel URL de basis URL aangepast zodat het root word. Alle oude meuk eruit gegooid en prestashop in de root folder gegooid en vollá de website is er. Nu zit ik alleen nog met de struggle dat de afbeeldingen die ik extra heb ingevoegd in bijvoorbeeld een beschrijving 'Vraagtekens' zijn. Is er een manier om dit in een keer aan te passen zodat ik niet afbeelding voor afbeelding hoe te wijzigen .. Zal even een screenshot achter laten ! (: Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Ff de htaccess opnieuw genereten en ook de afbeeldingen genereren Dan moet het goed zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemySan Posted November 24, 2015 Author Share Posted November 24, 2015 Welke htaccess moet ik dan verwijderen? Ik zie er namelijk zoveel staan haha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 De htaccess in je root Dan een nieuwe aanmaken en in je bo inloggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemySan Posted November 24, 2015 Author Share Posted November 24, 2015 Helaas zonder succes.. Afbeeldingen blijven gewoon vraagtekens ): Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemySan Posted November 24, 2015 Author Share Posted November 24, 2015 Dat de URL's niet kloppen weet ik, maar de vraag is: is er een mogelijkheid om die allemaal in een keer te veranderen zodat ik niet link voor link hoef aan te passen in de backoffice? En dat de linkjes nergens naar toe linken klopt helemaal, deze zijn nog niet gekoppeld ... (: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts