Jump to content

Ingen H1?

Restparti1

Recommended Posts

Hej alle

Jeg kæmper som så mange andre med at få min shop op i google, yahoo osv.

Det er kun nogle enkle varer søgemaskinerne finder, nogen på side 1 andre side 2+

Jeg meldte mig ind i en gruppe på FB, der koncentreret sig omkring SEO

Efter at have lagt min problemstilling op, blev jeg kontaktet af et par stykker, men de skulle både have 5 - 6000,- +moms, for at ændre min opsætning.

Men så var der en flink medlem, der gik ind og scannede min side, og fandt ud af jeg ikke havde H1 på de primære sider.

Det var ikke noget hun kunne guide mig i, at få løst.

Jeg kontaktet så en anden FB gruppe, kun for Prestashop, og her blev jeg opfordrede til at gennemgå alle mine TPL filer, og ændre alle H tags til H1, Men der er jeg nok for usikker, for nogle af filerne var der både H2 og H3,

• Hvad sker der hvis jeg ændre alle til H1, går det så ikke galt?
  • Hvilke filer skal der ændres i?
  • Hvor henter Index sine info fra? da selve Index ikke står alene?

Håber på lidt hjælp.

Køre ver. 1.6.1

Mvh Restparti v/Kim Bering

At ændre alle H tags vil faktisk straffe dig mere i forhold til Google da det vil blive taget som "spam" i stedet for brugbare titler.

Men det kommer jo an på hvordan og hvorledes, for kører du default bootstrap?

Med Index filen hiver den en masse andre filer "ind" og henter via den fra database osv.

Hej tak for svar.

Jeg køre Default-bootstrap.

Jeg har fået lavet sitemap via: Screaming frog seo spider, den tjekker også for H-tags, og igen der er ingen H1-tags.

Er med på at det ikke er alle tlp-filer der skal ændres, så stoppede efter jeg havde ændret i et par stykker.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den fil hun sendte til mig, med de filer hvor der skulle ændres.

Mvh. Restparti v/Kim Bering

Jeg er ikke SEO ekspert (men ved dog en del). Jeg vil mene, at din sides titel (SEO & URLs - index) er vigtigere end H1 tags på forsiden for hvad vil du pakke ind i et H1 tag her - og hvorfor? . Der er som nævnt H1 på produktlister og sider og det vil jo oftest være disse dine brugere lander på - altså direkte på en kategori eller vare ved søgning. Forsiden er langt fra den mest sete side - det er vigtigere at have nogle gode landingpages for de resultater som vises i søgemaskinerne og som dermed er dem brugerne lander på.

Hvis du virkeligt gerne vil have et h1 tag på forsiden, så brug Hjemme Teksteditor og lav en beskrivelse af din side der, så vil du få et H1 tag på forsiden (selvom selve forsiden ikke burde behøve det).

Forstår ikke lige din post #2 (faktisk forstår jeg slet ikke, hvad du mener med ting der hives ind via database og hvad det har med SEO at gøre?) og #4 - for det er da lidt selvmodsigende i forhold til post #8 ?

Eller ændrede du mening undervejs?

Hej

Først tak for jeres ønske om hjælp.

For det andet, blev jeg først bekendt med H-tags, da jeg blev gjort opmærksom på at der manglede H1-tags, så er lidt blank i vigtigheden af dem.

Årsagen til at jeg har hæftet mig ved det, er at der er flere produkter som Google ikke finder, og andre kommer frem på 1. og 2. side når jeg søger.

Jeg har forsøgt at ændre så søgeordene både er i overskriften samt teksten omkring de forskellige produkter.

Samtidig har jeg anvendt: SEO Updater modulet, et gratis modul til Prestashop.

Har tilmeldt shoppen til google-webmaster, og lagt den html-fil ud i roden som Google beder om, samtidig henvist til den Sitemap jeg har fået genererede igennem Frog spider.

Håber en kan komme med de gyldne korn.

Mvh. Restparti v/Kim Bering 

Forstår ikke lige din post #2 (faktisk forstår jeg slet ikke, hvad du mener med ting der hives ind via database og hvad det har med SEO at gøre?) og #4 - for det er da lidt selvmodsigende i forhold til post #8 ?

Eller ændrede du mening undervejs?

Det var i forhold til det der blev spurgt om med index filen, forstod det faktisk sådan at det var på HELE sitet der manglede h1 tags hvilket jeg ikke kunne forstå.

Det var i forhold til det der blev spurgt om med index filen, forstod det faktisk sådan at det var på HELE sitet der manglede h1 tags hvilket jeg ikke kunne forstå.

Ahh ok - og enig - jeg læste det også først som om det var hele sitet og forstod heller ikke, hvis det skulle være tilfældet.

Hej igen

Jeg har nu kørt en test efter at jeg har fjernet/ændret alt for lange URL (over 64 karakter)

Men jeg kunne stadigvæk godt tænke mig at få de H1-tag´s ind på de sider der mangler.

Her kan i se hvilke sider der ikke har H1-tag´s:

http://restparti.net/H1-missing.jpg

I alt 12 sider.

Men hvor hulen finder jeg de sider, så jeg kan ændre/tilføje H-tag´s?

Og hvis jeg selv skal tilføje dem, hvordan skal scriptet se ud?

ser frem til at høre fra jer.

Mvh Restparti v/Kim Bering

Hvis du virkeligt gerne vil have et h1 tag på forsiden, så brug Hjemme Teksteditor og lav en beskrivelse af din side der, så vil du få et H1 tag på forsiden (selvom selve forsiden ikke burde behøve det).

Jeg henviser lige til den her igen.

Dog vil jeg sige at at på index siden er det mindre nødvendigt at have et H1 tag, fordi det er ikke den side man primært ønsker folk skal finde en på.