Jump to content

Backslash ('\') verdwijnt uit producttitels en descriptions bij opslaan product

wdejager

Recommended Posts

Hallo,

Voor een klant maak ik momenteel een nieuwe webshop op basis van Prestashop. Voor mij is het voor het eerst dat ik Prestashop gebruik en mijn ervaringen zijn tot nu toe positief.

Ik loop alleen tegen een vreemd probleem aan, namelijk het volgende: in de producttitels van sommige producten (en in de productbeschrijvingen) zit in sommige gevallen een backslash. Bijvoorbeeld 'abc\xyz'. Als ik deze titel invoer en het product bewaar, dan verdwijnt de backslash. Het product komt dan in de shop als 'abcxyz' te staan.

Als ik een dubbele backslash invoer (dus 'abc\\xyz') dan blijft er wel één backslash over. Maar ideaal is dit niet, want als ik het product dan nog een keer open en bewaar dan is ook die backslash weg. 

Als ik producten importeer vanuit een csv bestand, dan gaat het wel goed. Blijkbaar worden er backslashes gestript op het moment van opslaan in de backend van Prestashop. 

Ik heb het vermoeden dat dit mogelijk iets te maken heeft met het feit dat de shop draait op een IIS server, maar zeker weten doe ik dat niet. 

Kent iemand dit probleem en is er iets tegen te doen?

Bedankt

Wiebe

Thanks voor je reactie. Jij hebt er destijds dus geen fix voor gevonden?

Ik heb zelf niet de kennis om die aanpassingen te doen. Maar als ik iemand vind die dit kan, loop ik dan niet het risico dat de fix bij elke nieuwe update van Prestashop overschreven wordt?