Generaal Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 (edited) Beste forumlezers, ik worstel nog met het volgende probleem, de laadtijd van m'n webshop is te traag. Volgens 'n analyse via www.pingdom.com: Hieronder de bottlenek, die meer dan 5sec opslorpt, heeft iemand 'n idee hoe ik deze kan verhelpen. In de index.php vind ik geen verwijzing terug naar "controller=statistics" Versie: 1.5.4.1 index.php?controller=statisticswww.erotiekfabriek.be/ 302 B Response Headers ------------ 200 Date Wed, 14 Oct 2015 15:14:46 GMT Content-Encoding gzip Server Apache/2 X-Powered-By PHP/5.3.28 Vary Host,Accept-Encoding,User-Agent Content-Type text/html; charset=utf-8 Connection Keep-Alive Keep-Alive timeout=1, max=88 Content-Length 24 Request Headers --------------- Pragma no-cache Origin http://www.erotiekfabriek.be Accept-Encoding gzip, deflate Host www.erotiekfabriek.be Accept-Language en-US,en;q=0.8 User-Agent Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/39.0.2171.95 Safari/537.36 Content-Type application/x-www-form-urlencoded; charset=UTF-8 Accept */* Cache-Control no-cache X-Requested-With XMLHttpRequest Cookie 44c621219e3f66a7d4725c437c8fb0f8=Vnk%2Bj0y8zEa%2Ff1ovfNl%2BNyjfGfk1xDqeEOwcnBUt%2Fz9cqNZoQ3bWEMDugZ68MdTl4JFUe5MP7KtYwkBmwnDWtw%3D%3D000059; ffdbd13d96d903c026c4876e97eb63a4=Vnk%2Bj0y8zEa%2Ff1ovfNl%2BNyjfGfk1xDqeEOwcnBUt%2Fz%2F6MeaVhIaiF3nGiIY2kz3ol7TvDs67kOyE7hJkY0Oid2STfmymFHzTIGZVaL1Ox8rJVHfu8rstp2Y8WuK0y%2FJJx9tUhRT7GNZ7VzmUn8e%2By0tZSeQI1C%2F%2BeOVi5WRQLrDmYtT9mAyDgBpJGeA5tPvF000137 Connection keep-alive Referer http://www.erotiekfabriek.be/ Content-Length 231 Edited October 14, 2015 by mdekker Leesbaarheid. Uitleg: HTTP-headers zijn key-value pairs. Als je deze op één regel plaatst, dan wordt het heeeeel erg lastig om te lezen. (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted October 14, 2015 Author Share Posted October 14, 2015 Bedankt voor de tip, mdekker. Het volgende bekom ik op de homepage, frontoffice: Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Serialization of 'SimpleXMLElement' is not allowed' in /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php:267 Stack trace: #0 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php(267): serialize(Object(Context)) #1 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php(310): Controller->sizeofvar(Object(Context)) #2 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php(237): Controller->displayDebug() #3 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/classes/Dispatcher.php(349): Controller->run() #4 /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/index.php(28): DispatcherCore->dispatch() #5 {main} thrown in /home/admin/domains/erotiekfabriek.be/public_html/tools/profiling/Controller.php on line 267 En het volgende in backoffice, statistieken: Heb je suggesties wat ik kan gaan aanpassen om de snelheid naar behoren te krijgen? MVG, Generaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted October 14, 2015 Author Share Posted October 14, 2015 Zal al even het gedeelte van de de stopwatch, waar de rode vermeldingen in voorkomen posten. Hier ook even het overzicht, uitgeklapt van ObjectModel instances: Het gedoe met de positie, haken, Module, zal ik nog even zien uit te vlooien. displayBackOfficeHeader: 3.64s / 5.35 Mb Wat je verder bedoelt met: "Elk onderdeel van de stacktrace heeft een link waarmee je nog meer informatie kunt weergeven. Kun je elk item even uitklappen en de informatie nogmaals posten?" Is me niet duidelijk, als ik de foutmelding in de front office bekijk, kan ik er niet veel anders mee doen dan copy, past. Alvast bedankt voor de snelle support, mdekker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 Het grote probleem zit hem in de smarty cache en smarty compile, die lopen vol en verschillende GID's staan op Apache en de rechten steeds op 771. Ik heb deze mappen allemaal verwijderd, behalve de index files en de instellingen allemaal eens aangepast: Smart Cache voor CSS CCC voor CSS gebruiken. Behoud CSS als origineel Smart Cache voor JavaScript CCC voor JavaScript gebruiken. Behoud JavaScript als origineel HTML minimaliseren HTML minimaliseren na de "smarty compiler" uitvoering. Behoud HTML als origineel Comprimeer inline JavaScript in HTML Comprimeer inline JavaScript in HTML na "smarty compiler" uitvoering Behoud inline JavaScript in HTML als origineel Apache optimalisatie Verder zoveel als mogelijk modules uitgeschakeld, die tijd vreten. Verder als 2.5sec laadtijd (pingdom) raak ik niet. Volgens insiders, zou je best overwegen om Varnish cache op je VPS server te installeren. Maar om deze ook met je PrestaShop aan de praat te krijgen, 'n module of wat dan ook, is me nog niet duidelijk. Verder adviseren ze eveneens 'n Mod_Speed van Google, maar deze zal je ook aan Prestashop moeten koppelen, nadat je ze op je VPS server geïnstalleerd hebt. Dan zou je 'n laadtijd van onder de 1sec halen. MVG, Generaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 (edited) Beste mdekker, Ik heb 'n VPS bij Versio, Als ik deze ping merk ik dat ik bij het verzenden/ontvangen van 4 pakketten 'n 1003ms nodig heb, maar denk dat dit niet het probleem zal zijn, om aan te gaan sleutelen. (meer geheugen enz, nu heb ik 1GB, 100GB HD, 1CPU, CentOS 6.2 x64) En er draait niets anders op de de webshop. MVG, Generaal Edited October 21, 2015 by Generaal (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 Blijkbaar was ik te pessimistisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts