ragnabt Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 (edited) Hej jeg håber at nogen her kan hjælpe. jeg har aktiveret min shop i prestashop 1.6.0.14 og det er fint nok. Men efter jeg har aktiveret shoppen i presta så opfører ordre/epay sig anderledes dette sker: kunde bestiller, ordre oprettes i presta men får ikke status som Betaling accepteret, status er tom istedet for. Dermed får kunde ingen "betaling accepteret" mail og ikke nogen ordrebekræftelse mail. Ordrebekræftelsen dukker op på skærmen som den skal. Betalingen er oprettet i epay og kan hæves og ingen problemer. Hvis jeg deaktiverer shoppen og kører en ordre igennem, mens epay informationerne er drift informationerne (ikke test konto), så virker det fint og status ændres på ordren og mail udsendes. Please kan nogen hjælpe???? Edited September 17, 2015 by ragnabt (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnabt Posted September 12, 2015 Author Share Posted September 12, 2015 har lige set i presta loggen at denne opstår så det må være et hint PaymentModule::validateOrder - Country is not active Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 (edited) Har du så tjekket, at landet er aktiveret, som fejlmeddelelsen jo fortæller dig er problemet? Edited September 12, 2015 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnabt Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 (edited) Hej ja Lande er sat op som de skal både med hensyn til fragt moms osv. Alt andet kører som det skal. Som jeg skrev nedenfor så sker dette ikke når jeg deaktiverer shoppen og kører en ordre igennem. Det må have noget at gøre med at jeg tilføjer min ip for at kunne tilgå front office. ?? Det er her i koden det går galt - Paymentmodule.php if (Configuration::get('PS_TAX_ADDRESS_TYPE') == 'id_address_delivery') $this->context->country = $context_country; if (!$this->context->country->active) --- HER MENER DEN AT LANDET IKKE ER ACTIVT. HVILKET LAND ER DET? { PrestaShopLogger::addLog('PaymentModule::validateOrder - Country is not active', 3, null, 'Cart', (int)$id_cart, true); throw new PrestaShopException('The order address country is not active.'); } Edited September 13, 2015 by ragnabt (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 Jeg har ikke nogen bud. Jeg har installeret en del shops i den version, men kan ikke lige huske om de alle var med Quickpay (som virker). Så det kan ikke være en generel fejl i PrestaShop. Har du spurgt Epay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnabt Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 Hej ja har sendt epay en forespørgsel men det er weekend så jeg afventer spændt i morgen. jeg kan ikke se hvorfor den ikke vil acceptere det land, danmark, og at det virker i deaktiveret mode og ikke i aktive mode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnabt Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 Hej igen Så fandt jeg ud af hvad der drillede. Det viste sig at at Geolocations indstillingerne drillede i multistore. på hovedbutiksgruppen var den sat til at være deactive, samt på de 2 underliggende butikker men i databasen var butik 1 i butiksgruppe 1 (id´erne for min butik) så var ps_geolocation_enabled=1 så den blev sat til 0 og så kører det. det må også kunne forklare at det virkede når man har sin ip i vedligholdelse når butikken var deaktiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Husk at rette dit indlæg til løst - læs her hvordan: https://www.prestashop.com/forums/topic/143678-tip-sadan-retter-du-dit-indl%C3%A6g-til-l%C3%B8st/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnabt Posted September 17, 2015 Author Share Posted September 17, 2015 Har gjort nu, Den er heller ikke ret brugervenlig, det er nemmere i det engelske forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts