cecepee Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Hej.Jag skrev en fråga i den engelska delen av forumet men det verkar som att man inte förstår vad jag menar eller så är det ingen som vet vad som kan göras.http://www.prestashop.com/forums/viewthread/46287/configuring___using_prestashop/bgimmage_vissible_in_editmode_makes_it_impossible_to_edit_dot__how_to_fix/Som ni kan se på bilden så lyser min bakgrundsbild igenom i redigeringsfälten, vilket gör att man inte kan se texten som man skriver. Jäkligt störande.Som det är nu så skriver jag allt i word, och när det är klart där kör jag copy/paste in i presta editorn, det är enda sättet jag kan göra på just nu eftersom man inte ser att redigera.Är detta en inställningsfråga, eller en bug i min config eller vad? Någon som råkat ut för detta och vet hur man kan åtgärda detta?Tack på förhand.Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Det där är rätt irriterande.. du borde kunna lägga till body.mceContentBody {background:white!important;} i css filen eller nått sånt så ska det nog lösa sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cecepee Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Hej.Tack för svar, skulle vara väldigt skönt att få detta åtgärdat.Skall jag skriva exakt så här i admin.css body-tag menr du? " mceContentBody {background:white!important;} "Jag får dessvärre inte det att fungera, skall det vara kolon " : " efter mceContentBody? Tack för hjälpen.MvhPeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Hej, löste detta problem igår åt en kund./js/tinymce/jscripts/tiny_mce/themes/advanced/skins/default/content.cssden filen öppnar du, och så har du body taggen där.sätt background:white!important; och background-url:none!important; i den så är det klart.Det är dock rätt mycket cache problem här, så du behöver förmodligen rensa webbläsarens cache innan du märker skillnaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cecepee Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Tack, Skall testa detta imorgon. Frågan är dock, hur kommer det sig att det blev så här, eller är det så för alla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Det är så för alla som har bakgrundsbild på body taggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cecepee Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Tack. Funkade prima. Nu kan jag äntligen se vad jag håller på med. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts