stijnvu Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Bij het opzetten van onze webshop lopen we tegen het volgende probleem aan. De prijzen van onze producten worden inclusief BTW getoond. We merken echter dat in google chrome de prijzen correct worden afgebeeld (inclusief BTW) maar in Internet Explorer niet. In Internet Explorer worden de prijzen exclusief BTW getoond. Wat kan de oorzaak zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Het eerste waar ik aan zou denken is javascript - dat in IE crasht of een bug heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CB Bear Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Ik ben ook mee geconfronteerd. Alle prijzen zijn ingesteld met BTW. Via Linkermenu: Klanten > Groepen > Customer ---> wijzigen, optie Prijzen incl. btw tonen. Via Google Chrome worden de prijzen getoond, sowieso inclusief BTW. Maar bij Firefox en IE zijn de prijzen excact dezelfde, alleen staat dan overal achter de prijzen "Excl. btw". Dit hoort niet. Ik gerbuik versie 1.6.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 ja leuk hier ook zelfde onzin.... GRRR Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 tis toch trouwens belachelijk dat dat zo maar kan? waar ligt dit nou aan..? hoop niet dat alle prestashops webshops dit hebben.. vaag hoor niemand anders er last van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 (edited) We merken echter dat in google chrome de prijzen correct worden afgebeeld (inclusief BTW) maar in Internet Explorer niet. In Internet Explorer worden de prijzen exclusief BTW getoond. Wat kan de oorzaak zijn? Eén van de mogelijke oorzaken is de taal. Als Engels in de browser is ingesteld als de standaardtaal neemt PS aan dat je in de VS zit en toont het prijzen zonder BTW. Er zitten ergens in PS instellingen waar bepaald wordt hoe het land bepaald wordt en dat gaat niet altijd goed. Zelf heb ik dit uitgezet: voor mijn shop is iedereen Nederlander totdat hij inlogt en een ander land opgeeft. Edited August 21, 2015 by musicmaster (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 en hoe doe je dat dan music master? Ie of firefox doen het hetzelfde alleen bij explorer zie ik ik wel de juiste prijzen inc btw totdat ik de bestel stappen doorloop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 het het al gevonden, bij localisatie,localisatie : Stel standaard land in vanuit de browser taal maar helaas dat werkt dus ook niet.... :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
CB Bear Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 (edited) Is het niet mogelijk - zolang dit probleem niet is opgelost - om de hele btw notificatie per prijsmelding uit te zetten. Nu zouden klanten vrezen dat ze aan het eind nog eens een btw erop gaan krijgen. Liever een simpele melding aan het eind, 'prijs incl. btw'. Probleem blijf dat als op alle gegenereerde facturen 'excl. btw', de klant straks in problemen kan komen bij controle van de belastingsdienst. Aanvankelijk leek dat op een Firefox en IE probleem, maar nu gebeurt het ook bij Chroom. Edited August 24, 2015 by CB Bear (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid dezelfde oplossing te gebruiken die ik gebruik: iedereen op Nederland (is met BTW) zetten tenzij hij is ingelogd en een ander land heeft opgegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 hoe dan music master? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijnvu Posted August 25, 2015 Author Share Posted August 25, 2015 We hebben een en ander nagekeken. Versie van Prestashop die wij gebruiken is: 1.6.0.8 Language selection in IE doet er niet toe Via Localisatie -> Localisatie -> Standaard Land instellen vanuit de browser taal => deze optie lijkt niet te bestaan in versie 1.6.0.8 (of zit ze ergens anders?) Klanten -> Groepen -> Customer -> Wijzigen, optie prijzen incl. btw tonen => stond reeds op deze manier ingesteld. Probleem hebben we dus nog steeds. Iemand nog andere suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted August 31, 2015 Share Posted August 31, 2015 Bij mij is het weg nu, ik had bij zones Nederland aangemaakt maar heb europa naar nederland gezet nu even lopen kloten met wat instellingen nu lijkt t goed te gaan... heb je ooit gesleuteld aan die zones? Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts