PromoErik Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Hej, Jag har produkter med attribut som påverkar pris, samt prisregler där kvantitet påverkar pris. I prestashops utcheckning så blir det tyvärr lite problem. De tre priserna som visas (nytt pris, rabatt och originalpris) stämmer inte. Originalpriset stämmer men det nya priset inkluderar inte priseffekten av den kombination som produkten har. Alltså i filen shopping-cart-product-line.tpl så innehåller variabeln $product.price (det nya priset) inte effekten av kombinationen medan variabeln $product.price_without_specific_price gör det ( det gamla priset). Hur kan jag få $product.price att ta hänsyn till kombinationen? Tack /Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Vet att bl.a. kvantitetsrabatt innehöll buggar i tidigare versioner av 1.6. Vilken version kör du? Standardtema? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PromoErik Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Hej, Jag kör 1.6.0.14 med standardtema. Vet du om det om något har förändrats kring hur priser räknas ut i och med den senaste uppdateringen? Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Det var ett flertal buggar kring rabatter, tror jag lade på 3-4 patchar för att få rätt på det, bl.a. den här, http://forge.prestashop.com/browse/PSCSX-4346 Ser i changelog för 1.6.1.0 att den är fixad, så förhoppningsvis räcker det med en uppgradering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PromoErik Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Det kanske är värt att försöka sig på en uppdatering. Löste precis problemet genom att ha prispåverkan i kombinationen och inkludera prispåverkan från kombinationen i ett fast pris i prisregeln som hanterar kvantitetsrabatten samt att modefiera product.js en aning för rabatt-tabellen. Brukar uppdateringarna vara smärtfria? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Ja, uppgraderingarna brukar inte vara några problem. Ta emellertid alltid för vana att göra en egen backup av filer och databas innan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts