RemcoDr Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 (edited) Beste forumleden, Bij meerdere pogingen tot het verhuizen van mijn prestashop naar mijn nieuwe ( mijndomein.nl ) hosting weet ik het helaas niet meer. Ik heb diverse pogingen gedaan en ook meerdere uren aan google besteed om het probleem te vinden. Na het overzetten van de FTP bestanden en de MYSQL database krijg ik constant de volgende melding: Link to database cannot be established: SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused Wat gaat er fout of zie ik over het hoofd? De MYSQL config is uiteraard aangepast met de nieuwe, kloppende gegevens. Remco Edited July 28, 2015 by RemcoDr (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 deze melding geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met je database heb je ook de (nieuwe database)gegevens aangepast in je settings.inc.php ? te vinden in : /config/settings.inc.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemcoDr Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 (edited) Ja, deze zijn inderdaad aangepast! EDIT; Dit is tevens het enige bestand dat ik heb aangepast voor de duidelijkheid.. Edited July 28, 2015 by RemcoDr (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemcoDr Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 Het typische is als ik een volledig kaal/nieuwe prestashop installeer dit wel gewoon volledig werkt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 en als je van de nieuwe opgezette shop de settings.inc.php gebruikt ? hernoem je settings.inc.php van de niet werkende shop in bv origineel-settings.inc.php en upload dan de settings.inc.php van de nieuwe shop naar je config map maakt hij dan wel verbinding ? indien ja controleer de settings.inc.php van de andere shop nog een keer , een komma ipv een puntje of een spatie teveel kan al problemen geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemcoDr Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Heren, wederom weer eens moeten verhuizen naar een andere server, weliswaar de zelfde host maar dat verhaal zal ik jullie besparen Van de 2 webshops heb ik er 1 over gezet, en met succes. echter bij de andere webshop krijg ik de volgende foutmelding: Link to database cannot be established: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user ... @'localhost' (using password: YES) Wat doe ik fout? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemcoDr Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Dat is het stomme, die kloppen dus 100% zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 Thanks guys voor deze oude topic :-) ik ben ook verhuisd... site loopt nu nog bij strato maar alles staat klaar bij nieuwe host... ftp is nog bezig laatste bestanden te uploaden ... ( 67.262 bestanden, 226.104 mappen) bizar toch? uiteindelijk zal ik de domein naam over moeten zetten naar nieuwe host/ verhuizen laat ik de domein naam dan naar de nieuwe host / prestashop map / index.php verwijzen ? en alles uploaden en settings inc aanpassen en dan is het al klaar? of moet er nog meer gebeuren? thanx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallgrind.nl Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Beste Kidcarshop Indien je nog hulp nodig hebt kunnen wij jou wel helpen Mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Thanks guys voor deze oude topic :-) ik ben ook verhuisd... site loopt nu nog bij strato maar alles staat klaar bij nieuwe host... ftp is nog bezig laatste bestanden te uploaden ... ( 67.262 bestanden, 226.104 mappen) bizar toch? uiteindelijk zal ik de domein naam over moeten zetten naar nieuwe host/ verhuizen laat ik de domein naam dan naar de nieuwe host / prestashop map / index.php verwijzen ? en alles uploaden en settings inc aanpassen en dan is het al klaar? of moet er nog meer gebeuren? thanx! Indien je dezelfde domeinnaam aanhoud enz is het vrij eenvoudig om het over te zetten maak dan een database aan op je nieuwe hosting met dezelfde gebruikersnaam alsmede wachtwoord en importeer hierin de oude database ,, indien het niet mogelijk is om een database met dezelfde gegevens aan te maken (bv de DB gebruikersnaam) dan moet je wel het bestand /config/settings.inc.php aanpassen met de nieuwe gegevens het is dus een kwestie van een backup te maken van de DB en bestanden daarna weer uploaden en de database importeren en indien van toepassing de cmod rechten aanpassen succes Coen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts