Jump to content

Problemer med varianter efter opgradering til 1.6.1.0

baboum

Recommended Posts

Hej

Jeg har for ganske nyligt opgraderet til 1.6.1.0 for at løse nogle bugs jeg havde.

Nu er der så opstået et STORT problem. Jeg har nogle vare hvor der er oprettet varianter på.

Men når kunden vil vælge en anden variant springer den bare tilbage til standard varianten.

Problemet er det samme på vare/varianter der er oprette før og efter opdateringen.

eks: http://paradisfisken.dk/da/tilbehor-til-rejer-/375-glas-foder-skal-til-rejer-2-stk-.html

Håber der er nogen der kan hjælpe hurtigt

Nej, det giver ikke noget. Prøv at deaktivere ikke-standard Prestashop moduler. Du har blandt andet en popup, der fortæller hvornår der sidst er lagt en vare i kurven, tjek om noget evt. giver konflikter.

Har ikke set tilsvarende fejl i andre opgraderede shops. Ellers må du vel overeveje role back og så teste noget mere, inden du sætter en opgraderet shop live.

Jeg har været igennem samtlige ikke standard moduler og deaktiveret dem stk for stk - uden succes.... min database kopi er defekt så jeg kan ikke lave en roll-back :-/ så jeg må nok bare oprette de vare med varianter enkeltvis.

Det er så nok bare mig, men hvordan kan du (man) gå videre med en opgradering, når man ikke har en ordentlig backup at vende tilbage til?

Betragt det som lærepenge og sørg for korrekt backup og distraher fra, at PrestaShop siger, at en ny version er frigivet, og at du skal opgradere til den med det samme.

Lav altid manuel backup af filer og database før opgradering. Det kan vist ikke siges ofte nok.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)

Fik I ikke nogle fejl under databaseopgraderingen, eller skrev shoppen blot Upgrade complete uden fejl?

Ret væsentlig forskel nemlig. Hvis fejlfri opgradering, så opret en bug hos PrestaShop, men forbered jer på ventetid, før de ser/evt. retter den. Rul tilbage til 1.6.0.14 hvis muligt i mellemtiden.

Ingen fejl i forbindelse med opdateringen - skrev blot upgrade complete.

Har haft en nørd til at kigge lidt på det og det der sker er at den finder den ønskede variant OG så reloader den siden og dermed går den tilbage til default.

I min verden lyder det som en bug...

Hvordan opretter man en bug ved prestashop?

[Løst] Efter at have været i kontakt med prestashop er der kommet en løsning.

Hvis man går ind i præference - vare og under vareside finde der hvor man kan vælge mellem bindstreg eller koma.

Hvis den står til koma skal den sættes til bindestreg og der efter clear cash under ydelse - det skulle løse problemet.

Hvis det allerede står til bindestreg så sæt den til koma, clear cash, og så sæt den tilbage til bindestreg og clear cash igen.

Eneste problem ved denne metode er at alle vare der er forbundet til det advancerede lager system bliver sat til manuel lager og vil derfor typisk stå som udsolgt.

Så man skal lige alle varene igennem bagefter - men problemet er løst :-)