STZ16 Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Hej någon som vet hur man gör för att få in Swish som betalsätt i prestashop. Samt om någon har en modul för swish Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Hej! Här kommer det en länk http://kryddkallan.s...e_swish_1-4.rar Packa upp filen och kopiera in "bankwire" till modules/bankwire. (döp om originalmappen till "bankwire_old" först) I filen ligger även mappen "Back Office_Orders_Statuses" och i den hittar du skärmdumpar från Back Office > Orders > Statuses. Hälsningar MacRoy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teralite Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 (edited) Hej! Det verkar inte gå att trycka på länken längre, har du kvar filen för swish? =) Edited September 3, 2015 by teralite (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
STZ16 Posted September 3, 2015 Author Share Posted September 3, 2015 Ja då jag har kvar mappen med swish Link to comment Share on other sites More sharing options...
teralite Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 Det verkar inte ligga något i länken du skrev iaf, vill du dela igen? =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
STZ16 Posted September 3, 2015 Author Share Posted September 3, 2015 Skicka ett mail till mig privat med din mailadress så mailar ja över filen till dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källans Posted September 21, 2015 Share Posted September 21, 2015 Hej! Jag blev tvungen att flytta filerna, de ligger här nu: http://www.kryddkallan.se/min_swish/ Mvh Weronicha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Smith Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 (edited) Har installerat modulen i ver 1.6 och det mesta har gått smärtfritt.När jag testar får jag orderstatus "Bearbetar" direkt när jag i stället vill ha "Inväntar Swishbetalning". Till saken hör att jag rensat bort statusar som jag inte använde och tidigare inte såg nyttan av att ha kvar. Hur ändrar man detta? Edited October 11, 2015 by Mr_Smith (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Det gör du gissningsvis i modulens validate-controller. Kolla efter anropet till validateOrder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Smith Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Är det någonstans här i dessa rader som jag borde kunna ange ID=14 som min önskade orderstatus ska ha if (Tools::getValue('confirm')) { $customer = new Customer((int)$this->context->cart->id_customer); $total = $this->context->cart->getOrderTotal(true, Cart::BOTH); $this->module->validateOrder((int)$this->context->cart->id, Configuration::get('PS_OS_PREPARATION'), $total, $this->module->displayName, null, array(), null, false, $customer->secure_key); Tools::redirectLink(__PS_BASE_URI__.'order-confirmation.php?key='.$customer->secure_key.'&id_cart='.(int)$this->context->cart->id.'&id_module='.(int)$this->module->id.'&id_order='.(int)$this->module->currentOrder); } Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Ja, du bör kunna ersätta Configuration::get('PS_OS_PREPARATION') med 14. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Smith Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Tack Weronicha för "hacken" i modulen och Patrik för hjälpen på slutet. Allt funkar precis så som jag önskar just nu Väntar dock på att bankerna ska öppna upp och göra det möjligt får någon med kunskaper att skapa en modul för Prestashop så att man i framtiden automatiskt får statusen "Betald" så fort kunden swishat. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer T Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Hej! Jag har installerat 1.6-versionen till vår shop, men när jag aktiverar modulen så kan jag inte längre välja betalningssätt vid utcheckningen. Kör för övrigt bara betalning med Billmates alternativ. Inaktiverar jag COD så får jag upp de övriga betalningsalternativen igen. Tips och idéer? Mvh Christer Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 Någon som vet hur man blockerar swish modulen för andra länder? Det visas tydligen som PF till de andra länderna.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Under Modules->Payment kan du ställa in vilka länder som respektive modul ska vara tillgänglig för. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Tack för hjälpen Patrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Så lite så Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Ramlade över ändringarna swish avtalet maffia banken har vad jag kan se fördjudit oss att använda tjänsten inom e handel. . Då skall ett annat avtal tecknas och givetvis dyrare avgifter. ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swerace Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Fungerar det till PS 1.6? Skulle någon isf kunna förklara för en idiot hur man installerar den :-) Testade att ladda upp bankwire, men fick bara en vanlig bankwire utan loggor Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesu Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Hej, Är ny i Prestashop så jag har inte full koll. Jag använder redan Bankwire men man borde kunna göra samma sak för modulen Cheque, eller fungerar den på ett annat sätt? Cash on Delivery bygger väl på att du ändrar betalstatusen först vid leverans? Någon som har erfarenhet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscarw Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 Hej! Jag letar med lykta efter en Swish modul då jag har tecknat mig för Swish Handel hos handelsbanken. Är det någon som vet vart en sådan modul går att få tag på. Vore helt fantastiskt! Verkar riktigt krångligt att göra det själv enligt deras instruktion med 100 kg kod Vänligen/Oscar Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 Kolla med prestaworks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikersson Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Hej! Det finns ingen sus modul längre? Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet. Tack så mycket Hej! Det finns ingen sus modul längre? Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet. Tack så mycket Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Hej! Det finns ingen sus modul längre? Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet. Tack så mycket Hej! Det finns ingen sus modul längre? Jag har letat efter denna modul för en lång tid AGI och nu verkar det har dissapeard från nätet. Tack så mycket Hej! Du kan hitta den här: https://www.prestashop.com/forums/topic/522905-madswish-for-swedish-swish-payments/?hl=%2Bswish Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitis Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 Hej! Äntligen kan man köpa en module till SWISHmed QR code. https://addons.prestashop.com/en/payment-card-wallet/28689-swish.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoutante Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Hej! Någon som filen kvar då länken inte fungara Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 1 uur terug, scoutante zei: Hej! Någon som filen kvar då länken inte fungara meddelande från 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts