Timpet Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Jeg vil gave have at den skriver det helt almindeligt, altså efternavnet. Hvor retter jeg det henne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Dén har jeg også ledt efter. Jeg har kigget i identity.php og authentication.php - dog uden held. Så jeg afventer også spændt, at en eller anden venlig sjæl kan hjælpe:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 24, 2010 Author Share Posted February 24, 2010 Jamen så kan jeg fortælle dig at du skal ind i classes mappen, her skal du finde Address.php og costumer.phpI dem begge skal du finde et stykke kode der ligner dette:public function getFields() { parent::validateFields(); if (isset($this->id)) $fields['id_address'] = intval($this->id); $fields['id_customer'] = is_null($this->id_customer) ? 0 : intval($this->id_customer); $fields['id_manufacturer'] = is_null($this->id_manufacturer) ? 0 : intval($this->id_manufacturer); $fields['id_supplier'] = is_null($this->id_supplier) ? 0 : intval($this->id_supplier); $fields['id_country'] = intval($this->id_country); $fields['id_state'] = intval($this->id_state); $fields['alias'] = pSQL($this->alias); $fields['company'] = pSQL($this->company); $fields['lastname'] = pSQL($this->lastname); $fields['firstname'] = pSQL($this->firstname); $fields['address1'] = pSQL($this->address1); $fields['address2'] = pSQL($this->address2); $fields['postcode'] = pSQL($this->postcode); $fields['city'] = pSQL($this->city); $fields['other'] = pSQL($this->other); $fields['phone'] = pSQL($this->phone); $fields['phone_mobile'] = pSQL($this->phone_mobile); $fields['deleted'] = intval($this->deleted); $fields['date_add'] = pSQL($this->date_add); $fields['date_upd'] = pSQL($this->date_upd); return $fields; }Under lastname skal du fjerne noget i stil med tool::uppercase() Jeg er ikke helt sikker på det der skal fjernes er skrevet rigtigt, men funktionen skal se ud som oven for, både i adresses.php og costumer.php. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Det har tidligere været oppe at vende i bl.a. denne tråd.Hvis du bruger en UNIX shell eller f.eks. Cygwin, kan du finde de steder du skal rette med:grep -r 'strtoupper.*lastname' .For 1.3 er det i filerne:admin/header.inc.phpclasses/Address.phpclasses/Customer.phpclasses/Employee.phpidentity.phpJeg vil foreslå at rette Tools::strtoupper til Tools::ucfirst./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 uhh tak kjeld, den napper jeg lige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RainbowSoftware Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Fantastisk. Umiddelbart virker det tåbeligt, at standard for efternavn er uppercase. Men er der alligevel en eller anden skjult dagsorden? Og hvis man ændrer det, vil det så have en eller anden utilsigtet virkning og måske bringe rod i relationerne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Det er åbenbart noget franskmænd (og spaniere gør). Jeg kan ikke se, det kan give bivirkninger at rette det./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 Kjeld du ved så enormt mange ting om det her prestashop. Ved du om der findes en modul der gør man fra back office kan have en slags webmail hvor man kan skrive/læse emails til en konto man selv kobler på. evt med individuel konto til de forskellige brugere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Jeg kender ikke lige noget, der passer til den beskrivelse du giver der. Du kan skrive beskeder til kunden fra back office, men kundens beskeder går jo til din e-mail./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Jubii! Så blev det endelig rettet med de påtvungne store bogstaver: http://www.prestashop.com/bug_tracker/view/3853//Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
piercingpusher Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Hvad menes der med at det er blevet rettet i "SVN versionen"..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 SVN også kaldet Subversion er der, hvor de helt nye versioner af filerne til PrestaShop ligger (og alle de gamle for så vidt). Du kan installere SVN på din maskine, så kan du hente filerne. Head af SVN er altså "bleeding edge"./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
piercingpusher Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Tak for svaret.. så blev jeg det klogere....Men det er desværre nok for avanceret for mig... udskiftning af et par filer her og der, via FTP er hvad mine evner rækker.. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts