Inger Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 (edited) I varukorgen kallas momsen för "skatt", det ser väldigt konstigt ut. Var ändrar man så det står moms? Det gäller både i den lilla svarta varukorgen i sidhuvudet (standardmallen) och när man klickat vidare sig till kassan. (Däremot står det så fint "inkl moms" i rutan man får upp när man klickat på lägg "till i varukorgen".) Sedan står det "Beräkna din frakt och moms" ovanför fraktalternativen i kassan, där vill jag ha bort "och moms", momsen är ju redan klar. Undrar också, på produktsidan står priset till höger i en stor ruta, t ex "499,00 kr inkl." där vill jag att det antingen ska stå "499,00" eller "499 kr" och framförallt "inkl moms" och inte bara "inkl". Vem vet detta? :-) Edited June 17, 2015 by Inger (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Översättningar kan du ändra i admin under Localization->Translation. Det finns olika val beroende på var översättningarna ligger. Kolla lite i hjälp-avsnitten också i admin, de är verkligen toppen numera. Hur priset formatteras ställer du in under Localization->Currencies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 Tack snälla för hjälpen! (y) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 Jag har döpt om Skatt till Moms under Lokalisering-Översättningar-Butiksöversättningar-Order payment och då blev det helt rätt på sidan man kommer till när man klickat på Gå till kassan. Det stod dock fortfarande "Skatt" i rutan som kommer upp när man klickat på Lägg i varukorg och i den svarta varukorgslisten överst på sidan. Lyckades klura ut att det får man ändra i ftp'n i filen sv.php i mappen modules/blockcart/translations. Finns kanske ett enklare alternativ, men detta var vad jag kunde finna :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Du kan ändra översättningarna från admin också. I det här fallet är det modulen blockcart som genererar texten. Om du väljer Översättning av installerade moduler i stället under Lokalisering->Översättningar, så hittar du fraserna där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 Jag tittade där men modulen fanns inte tillgänglig i cloud varken som installerad avinstallerad aktiverad eller inaktiverad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestashop Starter Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Hej Jag har ändrat skatt till moms under översättningar, men det fungerar inte, vad gör jag? Jag skulle gärna vilja se produkt priserna inkl moms direkt utan att man behöver lägga dem i varukorgen, går det? Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Du kan ibland behöva stänga av cache och slå på kompilering för att du ska se förändringar. Du hittar det under Inställningar->Prestanda. Visning av priser styrs bl.a. av inställningarna för kundgrupp. Där kan du ställa in om priserna ska visas inkl. eller exkl. moms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts