Inger Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Jag har laddat ner några betalningsmoduler från Prestaworks, packat upp dem o laddat upp dem på ftp-kontot jag reggat hos Prestashop. De kommer dock inte upp i min modullista. Varför? Vad måste jag göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Hej, I Prestashop är det enklast att installera/ladda upp modulen direkt i backoffice, dvs i modules/modules där du hittar knapp "Add a new module". Därefter bör den dyka upp i din modullista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 Hej! Jag förstår inte alls hur du menar, går jag till mitt backoffice och add new module finns mina nedladdade moduler inte att hitta någonstans, så hur skulle jag göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 (edited) När du klickat "Add new module" kommer det upp en ny knapp "Choose a file". Där laddar du helt enkelt upp din betalningsmodul (som zip eller tar, ouppackad). Klicka sedan "Upload this module". Installationen sker per automatik. Därefter bör du se din modul i modullistan. Lycka till! Edited June 17, 2015 by Joachim Torngren (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 (edited) Nja.... när jag har klickat på Lägg till ny modul ser det bara ut som i den bifogade bilden.... Edited June 17, 2015 by Inger (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Är du på deras Prestashops molnlösning? Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Verkar inte som om de tillåter externa moduler? Någon annan som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 Aha, molnlösning... går det att vara någon annanstans?? Vore ju en plan isåfall att alternera om det hade gått? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Alternativet är att installera hela Prestashop på eget webhotell eller server. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 Ok, innebär det att jag förlorar allt jobb jag lagt ner hittills om jag laddar upp det på mitt webhotell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts