racemaniac Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 PS 1.6.014In alle e-mails die naar klanten verzonden worden werkt de url die men kan aanklikken voor bijvoorbeeld account-overzicht en de shopurl niet Ik heb de originele contact_form.htm via ftp ge-upload, echter zodra je de verzonden (ontvangen) mail bekijkt en in de footer de link wilt aanklikken staat er als URL alleen {shop_url} en dus niet de daadwerkelijke url van de shop. Als je de url aanwijst zie je dus als tekst verschijnen {shop_url} Blijkbaar wordt de variabele niet juist vanuit de database ingelezenDit is dus ook het geval indien met het mail-form voor het wijzigen / opvragen van het wachtwoord ontvangt.Bij het contact formulier/mail is dit het geval in de gebruikers/klanten mail als de mail die ontvangen wordt naar het beheer contact_from.html : <td class="footer" style="border-top:4px solid #333333;padding:7px 0"> <span><a href="{shop_url}" style="color:#337ff1">{shop_name}</a> powered by <a href="http://www.prestashop.com/" style="color:#337ff1">PrestaShop™</a> Voor de goede orde, ik heb dus alleen de Nederlandse taal geactiveerdde originele engelse contact_html heb ik naar naar de mails/nl gekopieerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
las3r Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Even voor de duidelijkheid, je footer zegt ps 1.5.6.2 en je post zegt 1.6.0.14 - welke gaat het om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 1.6.0.14 zal mijn footer ff aanpassen in me profiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 Deze screenprints geeft te zien dat de aanroep binnen de email template contact en contact_form wat verminkt worden in plaats van de { en } worden de hexcode %7B en %7D gebruikt. Indien ik dit aanpas en opsla blijkt dat de aanpassing dus niet doorgevoerd wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
juweeltje5 Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 hier hetzelfde probleem, doordat ik aanpassingen aanbracht in LOCALISATIE--VERTALINGEN--VERTALINGEN AANPASSEN zijn de links toe toegevoegd zijn in mijn email naar de klant niet juist , inderdaad, de tekens { en } zijn vervangen.Als ik ze aanpas en opsla lukt het niet Een voorbeeld: normaal moet het zijn: {my_account} maar bij mijn broncode staat er : 7bmy_account_url%7d ik moet zeggen, ben verre van een html kenner.... mocht er iemand kunnen helpen, u zou mij heel gelukkig maken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts