LittleLou Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Hej alle dygtige Prestashop folk.. Jeg har et problem med ordre bekræftelses mailen – jeg kan simpelthen ikke finde hvor jeg skal ændre det fra at der står *Order Confirmation* i emnefeltet i den mail som kunden modtager. Alle mail oversættelser er naturligvis gået igennem. Har nogen en løsning.. please VH, A. Lou Link to comment Share on other sites More sharing options...
LittleLou Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Har selv løst det - PaymentModule.php i Classes mappen :-)Bemærk dog, at der ikke kan ændres til Ordrebekræftelse pga. æøå - så jeg foreslår Ordre status. VH, A. Lou Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Du retter det i filen "mail/dk/lang.php". Jeg har vedhæftet den fil jeg bruger./Kjeld lang.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
LittleLou Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Ja, den virker fint - nu skal jeg ikke længere gå på kompromis med vores æøå - mange tak skal du ha' for det.VH, A. Lou Link to comment Share on other sites More sharing options...
RainbowSoftware Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Det er nemt nok, du skal bare anvende koderne for æ, ø og å i dit HTML dokument:ø øæ æå å Link to comment Share on other sites More sharing options...
RainbowSoftware Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Nå ja, så nemt er det åbenbart ikke, for koderne i mit svar bliver selvfølgelig konverteret til æ, ø og å, så se min vedhæftede fil i stedet for. HTML_æ_ø_å.txt Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Det kan godt lade sig gøre at skrive det her i forummet:| ø | ø || æ | æ || å | å |Men det er altså en dårlig ide, at skrive dansk i php-filerne./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
RainbowSoftware Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Hvorfor er det en dårlig ide?Jeg har ikke haft problemer med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Det er en dårlig ide, fordi PrestaShop netop er indrettet, så det kan håndtere flere sprog. Hvis en dag, der dukker en fejlrettelse op, kan du blot opdatere php-filen (hvis det er samme hovedversion) og dine oversættelser fra lang.php vil stadig fungere./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Kjeld hvordan indsætter jeg emne feltet til fx awaiting payment ol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Det gør du fra Orders->Statuses. Tryk på ikonet med blyant/papir og tryk så på flaget for at vælge dansk, så du kan rette teksten./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 hmm selvom jeg har lagt din lang.php i mit mail bibliotek står der ikke nogen beskeder der inde?Jeg mener emne feltet i emailene bare så vi er enige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Hvis jeg ændre status navnet, ændre det så også email emnet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Emnefeltet i de e-mails der sendes til kunden tages fra teksten der står under Orders->Statuses.PrestaShop har nogle områder, hvor oversættelserne ikke tages fra diverse sprogfiler. Dette gælder f.eks. "Admin tabs", "Order statuses" og navnet på hovedkategorien (Home/Startseite)./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Takker, det hjælper mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaibot Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Jeg får meddelsen: /mails/dk/lang.php': Permission denied når jeg forsøger at skrive til filen?!?Jeg har tilpasset filen lang.php på min lokale PC, men jeg kan ikke få lov til hverken at owerwrite, rename chmod, eller edit lang.php filen?!? Nogen bud...Det skal siges at jeg slet ikke kan hverken slette eller rette på hele dk mappen under /mails.Mapperne en og fr kan jeg sagtens ændre på. Det er kun den danske der driller. Spøjst..Og i og med at jeg ikke kan slette/ændre, så kan jeg ikke blot uploade en ny dk mappe til /mails Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaibot Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Problem løst - det var et CHOWN problem. Jeg tog blot rettighederne igen, og voila Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torben Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 Jeg har et supplerende spørgsmål.Vi sælger bl.a. downloads. Der sendes en mail til kunden, hvor emnet er Virtual product to download, eller hvad man kalder den på dansk.I selve teksten står:Dette er et direkte link til disse produkter: * xxx.pdf udl�ber den 2010-12-28 kan downloades 5 gangeHvor laver jeg en ændring, så der står udløber - med ø og ikke et sjovt tegn?Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts