Teknikgiganten Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 (edited) Hej, Ser att min wenshop plötsligt blivit jätte seg.. d.v.s laddar jätte segt. www.teknikgiganten.se vet ni vad det kan bero på? Med vänlig hälsning, Edited April 20, 2015 by Teknikgiganten (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Tjena! Kolla gärna så att inte tvinga kompilering är aktivt under Avancerade parametrar -> Prestanda (bör stå på t.ex Bygg om mallen om filerna ändrats). Cache ska också va påslagen under samma ruta. Du kan även testa aktivera samtliga val under CCC (samma sida som ovan). Sen är det inte säkert att temat är kompatibelt med alla av dessa inställningar, men testa dig fram vilka som går bra att använda. Annars kan det säkert bero på webbhotellet. Vilka använder du? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknikgiganten Posted April 21, 2015 Author Share Posted April 21, 2015 Hej, Tack för ditt svart . Nu är det inställt exakt som Du skrev ovan. Dock är det fortfarande samma problem. Hur du besökt sidan? Hur ser det ut? Jag använder mig av one.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Den är ganska seg ja (fast har varit med om segare). Däremot har jag under åren hört att one.com kanske inte är bäst lämpat till Prestashop (detta kan såklart ha ändrats). Men väldigt många här kör genom Prestaworks eller Oderland (jag kör genom den sistnämnda). Får du inte bukt på det så hade jag klart rekommenderat dig att flytta till t.ex Oderland. Även om det möjligen kostar lite mer, så är det klart värt det då en seg sida sällan genererar kunder. Även Google ogillar ju sega sidor osv. Gällande CCC så dubbelkolla sidan efter alla alternativ är aktiverade. Jag kan själv t.ex inte köra med inställningen "flytta javascript till slutet" av någon anledning (sidan ser småskum ut med den inställningen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts