newoldiez Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Hoi, Wie kan mij helpen bij het instellen van verschillende verzendkosten? Ik heb gezocht op het forum maar ik kom er niet uit! Ik ben een leek op het gebied van prestashop :-( Ik heb de productenlijst klaar en heb aan elk product een gewicht en de afmetingen gekoppeld. De opties voor verzending zijn: -afhalen (gratis) -PostNL brievenbus €3.95 -PostNL pakket €6.95 Nu wil ik graag dat zodra men een bestelling heeft geplaatst automatisch de juiste verzendkosten getoond worden en dat men als optie voor afhalen kan kiezen. Men kan een combinatie bestellen van producten die door de brievenbus passen en als pakket verstuurd moeten worden. De verzendkosten zullen dan automatisch €6.95 (pakketpost) moeten zijn. Nu is het zo dat als de bestelling geplaatst is dat men voor alle drie de opties kan kiezen, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Men zal kiezen voor de laagste verzendkosten ipv pakketpost. Ik hoop dat er iemand is die de oplossing voor me heeft :-) Alvast bedankt voor de moeite Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 zet de twee postnl vervoerders op vervoerder deactiveren als je de goede gewichtsklasse bij de vervoerders hebt ingesteld krijgt de klant alleen de vervoerder te zien welke van toepassing is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frevab Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Ik werk met een gratis module en daar ben ik zeer tevreden over. Je geeft dan bij ieder product aan of het product zelf brievenbus of pakketpost is. Je geeft ook een gewicht in. Ik ga dan vaak niet van het werkelijke gewicht uit maar van een fictief gewicht. Zo kan ik voor artikelen met een lage verkoopprijs iets extra vragen voor het verzenden. Ook kan je via het gewicht bepalen hoeveel stuks van het product nog door de brievenbus passen en daarboven wordt het dan automatisch pakketpost. Bij een combinatie van meerdere brievenbus artikelen zal hij dan bij een bepaald order gewicht overgaan op pakketpost tarieven. Ik sluit wat voorbeelden bij van wat er bij de module in te stellen is (naam vervoerder en omschrijving voor op de website) en bij het product en verzendkosten. Ik werk nog met PS versie 1.4.9.0 maar wellicht is de module ook inmiddels voor nieuwere PS versies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
newoldiez Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Dankjewel Frevab, Ik kan uit je post niet helemaal opmaken met wel pakket je werkt? Het klinkt goed dus lijkt me de moeite waard om het te proberen! Hoor het graag van je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
newoldiez Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Thnx Maconl, Ik heb de vervoerders gedeactiveerd, maar nu geeft hij in het winkelwagentje aan dat er geen vervoerder beschikbaar is voor deze selectie (terwijl er wel afmetingen en gewicht en vervoerder aan het product hangen!). Misschien dat ik iets verkeerd doe, maar kan alleen niet ontdekken wat. Als ik de optie afhalen geactiveerd laat staan dan is dit de enige "verzendoptie" die de klant kan kiezen. Hij geeft geen verzendkosten weer in het winkelwagentje :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 (edited) afhalen moet je gewoon laten staan dus geactiveerd , deze optie laat je altijd open staan alleen de twee andere vervoerders zet je op deactiveren heb je bij de vervoerders ook gewichten ingegeven ? denk dat je hier geen gewicht hebt ingevuld ? Indien toch ,, welke range bv brievenbus 0 tot 2kg pakket 2,001 tm 10 kg Edited April 17, 2015 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ik werk met een gratis module en daar ben ik zeer tevreden over. Je geeft dan bij ieder product aan of het product zelf brievenbus of pakketpost is. Je geeft ook een gewicht in. Ik ga dan vaak niet van het werkelijke gewicht uit maar van een fictief gewicht. Zo kan ik voor artikelen met een lage verkoopprijs iets extra vragen voor het verzenden. Ook kan je via het gewicht bepalen hoeveel stuks van het product nog door de brievenbus passen en daarboven wordt het dan automatisch pakketpost. Bij een combinatie van meerdere brievenbus artikelen zal hij dan bij een bepaald order gewicht overgaan op pakketpost tarieven. Ik sluit wat voorbeelden bij van wat er bij de module in te stellen is (naam vervoerder en omschrijving voor op de website) en bij het product en verzendkosten. Ik werk nog met PS versie 1.4.9.0 maar wellicht is de module ook inmiddels voor nieuwere PS versies. Het is inderdaad Handiger als je het over een module hebt , deze dan bij naam noemt zodat anderen er iets aan hebben :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frevab Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Dankjewel Frevab, Ik kan uit je post niet helemaal opmaken met wel pakket je werkt? Het klinkt goed dus lijkt me de moeite waard om het te proberen! Hoor het graag van je! Je bedoelt welke Module? Het is een franse module genaamd StiffCarrierCateg, De handleiding staat op http://www.muraflore.fr/shop/modules/-stiffcarriercateg/StiffCarrierCategManual.pdf in het frans. Heb hem zelf naar het Nederlands vertaald en heb van de diverse teksten via Tools/Translations omgezet naar het nederlands. Werk er al een aantal jaren mee met alle tevredenheid. Webshop draait echter nog op versie PS 1.4.9.0 dus weet niet of hij voor een nieuwere versie ook werkt. De module is gemaakt door stiff.fr maar op hun website staat niets over deze module dus weet niet of ze deze nog bijgewerkt hebben naar de nieuwste PS versie. Je kan ze dit natuurlijk altijd vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frevab Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Het is inderdaad Handiger als je het over een module hebt , deze dan bij naam noemt zodat anderen er iets aan hebben :-) je hebt natuurlijk gelijk maar wist en het niet meer uit m'n hoofd en kon het niet zo snel vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts