STZ16 Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Någon som vet hur man får så att vid val av postförskott läggs på valt belopp på ordern Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 (edited) Jag har det ganska enkelt, bara brev och rekommenderat brev. Om du har en tabell med paketfrakt, lägg till en till med frakt+postförskottsavgift. Det allra enklaste verkar vara att skippa detta alternativ. Har en känsla av att det är väldigt ovanligt idag. Edited April 22, 2015 by peranders (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
STZ16 Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Hej Jo men det finns ändå några som handlar mot postförskott idag, man vill ju även erbjuda dom kunderna denna möjligheten trots att fler och fler betalar direkt genom Payson och swish Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Om du erbjuder förskottsbetalning via banköverföring/plusgiro/bankgiro så täcker du in detta. Värdera ansträngningen vs. vinsten. Du kan lägga en manuell order och fixa postförskottet manuellt. Mitt förslag funkar i alla fall. I mitt fall lägger jag på avgift för rekommenderat. Skulle tro faktiskt att det kan finnas någon betalmodul som fixar detta. Har du kollat bland moduler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
STZ16 Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Har kollat men inte hittat något, de var en bra lösning du hade måste ja säga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Prestashop har inte avgifter som du kan lägga på utom "postage and packing" men det gäller alla ordrar. Det kan du inte välja bort det. Skulle misstänka att du kan få det om du betalar för det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Hej! Den här modulen kanske är någonting för dig? http://store.nemops.com/modules/35-cash-on-delivery-with-fee.html#.VaQueSRHAsg Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts