Jump to content

Foutmelding na toevoegen product of attribute met Duplicate entry

Purekokosolie

Recommended Posts

Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe installatie van prestashop gedaan en wil nu mijn shop inrichten. Ik heb elke keer als ik een product wil toevoegen, of een attribute een foutmelding. 1 x in het leuk, maar als je het elke keer krijgt wordt het vervelend. Nadat ik op wijzigen klik dan pakt hij het wel en wordt het goed opgeslagen. De eerste keer krijg ik deze melding:

Duplicate entry '4-1' for key 'PRIMARY'

INSERT INTO `ps_product_attribute_shop` (`id_product_attribute`, `wholesale_price`, `price`, `ecotax`, `weight`, `unit_price_impact`, `minimal_quantity`, `default_on`, `available_date`, `id_shop`) VALUES ('4', '0', '3', '0', '0', '0', '1', '1', '0000-00-00', '1')

Ik heb er ook nog een bijlage bij gedaan.

Is iemand bekend met deze foutmelding? Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

post-317693-0-20242500-1428850813_thumb.png

• 1 month later...

Bijgevoegd een plaatje van de structuur van deze tabel in Phpmyadmin. Zoals je ziet is er één index: een combinatie van id_product_attribute en id_shop. En die combinatie probeer je voor een tweede keer in te voeren terwijl dat niet is toegestaan.

Ok, dit is het technische verhaal. Waar die fout concreet bij jou vandaan komt zou ik ook niet weten.

post-302430-0-66271700-1433772449_thumb.jpg

• Like 1

aanvullend op de uitleg van music master ,,,

in een ver grijs verleden ook dit probleem gehad

ik kreeg het opgelost door de auto increment van betreffende tabel uit te vinken (dan opslaan) dan weer aanvinken en weer opslaan