LayWay Posted April 12, 2015 Share Posted April 12, 2015 Hej Kører Prestashop 1.6.0.14 Har lidt problemer med de mails der bliver sendt fra systemet. Nogle mails er med bredt design og andre med mindre design i en ramme med skygge. Kan ikke finde ud af hvorfor den vælger den ene frem for den anden. det betyder ikke så meget om det er det ene eller det andet design bare de er ens. I designet med det brede design vises top logo som et spørgsmålstegn men logo´et er så vedhæftet, mærkeligt... det smalle design med rammen/skyggen der vises logo´et helt fint. Jeg kører et tema på shoppen, så måske det kan være årsagen? Har vedhæftet 2 billeder som vises "problemet" Vh Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted April 12, 2015 Share Posted April 12, 2015 (edited) Se f.eks.: http://www.fastcomet.com/tutorials/prestashop16/configuring-email-templates Edited April 12, 2015 by TorbenЯune (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LayWay Posted April 12, 2015 Author Share Posted April 12, 2015 Tak for reply, men det løser ikke helt det med spørgsmålstegnet. Har godt været inde og test lidt i de emails. Skal man ændre i default tema eller i det tema man har installeret? Og hvorfor er designs ikke ens som standard? Jeg kan ikke redigere html, kan man kopiere design over til andre eller skal det kodes helt på ny? Altså i forhold til at få samme design bredde. Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted April 12, 2015 Share Posted April 12, 2015 Det er det tema der er installeret (det der benyttes) man skal redigere i. Spørgsmålstegnet kommer fordi den grafik der linkes til ikke findes på serveren. Det må skyldes, at temaet ikke er installeret helt korrekt, eller at stien på en eller anden måde er blevet forkert i temaet. Hvorfor de to designs ikke er ens - det er vel sagtens noget designeren af temaet synes ser godt ud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LayWay Posted April 12, 2015 Author Share Posted April 12, 2015 Ok hvad burde stien være i temaet? Stien hedder [{shop_url}] Det hedder stien dog også på de mails hvor logo´et står rigtigt!!! Kan det være noget med at man skal regenerere billederne i BO? Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 12, 2015 Share Posted April 12, 2015 Det lader til, at logo ikke virker i seneste version. Jeg har lige opgraderet en shop, hvor logo ikke blev vist (selvom det var uploadet via BO). Prøv at uploade logo.jpg til /img mappen via FTP Link to comment Share on other sites More sharing options...
LayWay Posted April 12, 2015 Author Share Posted April 12, 2015 Det mærkelige er jo at det bliver vist fint i min tillykke mail med ny ordre. Alle andre mails virker det ikke. Har prøvet at uploade som du skrev til img mappen men uden held... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LayWay Posted April 12, 2015 Author Share Posted April 12, 2015 Var inde og lave en test i temaets mails. Skrev bare test ind og gemte. Ville lige tilbage ind i mails og så kom der fejl. se vedhæftede... Det jeg skrev er ikke kommet med på mailen jeg nu har fået i min indbakke så enten har den ikke fået gemt eller også er det ikke temaets mails den sender ud. Kernen har jeg også lige testet. Der virker rettelsen fin i BO og ingen fejl men stadig ikke med på mailen ved ny ordre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 12, 2015 Share Posted April 12, 2015 Undskyld læste forkert, troede det var logoet i shoppen. Har ikke en løsning på det andet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Var inde og lave en test i temaets mails. Skrev bare test ind og gemte. Ville lige tilbage ind i mails og så kom der fejl. se vedhæftede... Det jeg skrev er ikke kommet med på mailen jeg nu har fået i min indbakke så enten har den ikke fået gemt eller også er det ikke temaets mails den sender ud. Kernen har jeg også lige testet. Der virker rettelsen fin i BO og ingen fejl men stadig ikke med på mailen ved ny ordre. Dit tema må være forkert installeret. Fejlmeldingen kommer fordi der ikke er en sprogversion som svarer til dit default sprog. Fejlmeldingen om syntaxfejl er (formodentlig) en følgefejl. Prøv at reinstallere temaet, og kontakt ellers udvikleren. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LayWay Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Nogen der ved hvorfor mails bliver sendt med spørgsmåltegnet hvor logo´et burde være, og med mit logo vedhæftet i mailen istedet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roed Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Jeg ved det desværre ikke, men har nøjagtig samme fejl. Spørgsmåltegn i toppen og logo som attachement. Yderst mystisk. Giver ingen mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts