ILoveDance Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Hallo, Wij werken aan een nieuwe webshop I Love Dance. Onze vervoerders zijn ingegeven in PrestaShop: 1. via Bpost -> levering met 3 verschillende tarieven in België, Nederland en Luxemburg 2. zelf af te halen in ILD afhaalpunt -> = gratis Probleem 1 op live site: Wanneer je een product in je winkelmandje laadt, en de prijs rendert staat er 'gratis verzending'. Maar dit is foutieve info want gratis is alleen indien de klant optie 2 kiest om zelf af te halen. Probleem 2: als je dan in het bestelmenu bij stap 4 verzending komt. Krijg je de melding 'Geen vervoerders beschikbaar voor dit adres.' Maar: er is altijd de mogelijk om zelf af te halen, ongeacht het adres + het adres is in België en dus zou Bpost moeten verschijnen bij deze optie. In de backend heb ik de 2 leveranciers ingevuld. Bij Bpost heb ik de 3 landen ingeschakeld en alle 3 een ander tarief toegekend. Wat gaat er fout? Graag een oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
deShopShop Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Om het probleem van het niet beschikbaar zijn van een vervoerder op te lossen maak je het best voor de drie landen een zone aan. Vervolgens kun je de kosten per gewicht/zone invullen waarna het eigenlijk zou moeten werken. Het gratis verzenden probleem ben ik ook nog niet uit. Succes. Roel Link to comment Share on other sites More sharing options...
deShopShop Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 P.s. Zie net je foto's, ik zou de zone Europa uitzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ILoveDance Posted April 3, 2015 Author Share Posted April 3, 2015 Hallo, De zones zijn eerder al aangemaakt. Daar kan ik ze actief zetten. Bij de leverancier krijg ik dan idd die zones te zien. En heb ik de prijs ingevuld. Maar het werkt niet. (zie screenshots) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ILoveDance Posted April 3, 2015 Author Share Posted April 3, 2015 Afgevinkt en helpt niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Heb je hier wat aan? bij mij is het gratis verzenden geregeld, boven 75 euro komen er kosten bij zie screenshot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik G Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Probleem 1: Onder de Vervoerders > instellingen stel je de standaard vervoerder in op Bpost Probleem 2: Eerst de zones België, Nederland en Luxemburg aanmaken (dat had je al gedaan). Daarna moet je de landen aan de zones toekennen. Dus het land België koppelen aan de zone België. Dit doe je door het betreffende land te bewerken, Ik denk dat daar het probleem zit, waarschijnlijk staan ze nog gekoppeld aan Europa. Vervolgens koppel je de zones aan de vervoerders en stel je de tarieven in (had je ook al gedaan). Ik hoop dat je hiermee aan de slag kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ILoveDance Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 De landen waren inderdaad niet toegekend aan de zones. Dit heeft het probleem verholpen. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Waar kun je landen aan zones toekennen? mvg Thomasssss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts