Knutars Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Under Avancerade inställningar > 1-click upgrade så får jag meddelandet att "PrestaShop's cachefunktion är avslagen", vilket omöjliggör uppgradering av systemet. Under Avancerade inställningar > Prestanda så är såvitt jag kan se cache aktiverat ... överallt. Har någon annan stött på samma problem och hur löste ni det i så fall? Version 1.6.0.9 Vänligen, Krister Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Hej! Du menar väl tvärtom? För att du skall kunna använda 1-Klicks uppgraderingen så får INTE CACHE vara aktiverad. Jag tror det kan finnas en förklaring i den översättning som är gjord i modulöversättningen. Jag har själv råkat ut för detta när det gäller den översättning som följer med Prestashop. Där har jag stött på skrämmande många felöversättningar och motsättningar i översättningen, typisk Google översättning som om det vore från en annan planet! Men så länge du har alla GRÖNA hakar så är det OK att uppgradera! Bästa hälsningar MacRoy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutars Posted March 28, 2015 Author Share Posted March 28, 2015 Tack; det löste problemet. Jag ska fixa denna översättning - bland hundratals andra - så snart jag hinner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Hej! Det var roligt att höra! Lycka till. Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts