Roffe Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 När mina kunder betalar på Paypal så registreras inte köpet i prestashop, utan kundvagnen är fortfarande kvar?Jag har ställt in Paypal:I Profile > Selling Preferences > Website Payment Preferences, Ställ in:- Automatisk tillbaka (Auto return) : Av,- Betalnings data överföring till Off.I Profil > Säljpreferenser > Fraktberäkningar- check Klicka här för att tillåta transaktions-baserade fraktvärden att gälla istället för profilfrakts inställningarna som listas ovanPengarna kommer in till Paypal men inga order registreras i Prestashop?Kan någon hjälpa mig med detta problem?Jag undrar även om det finns något sätt att få in kundens kundvagn/order i systemet utan att kontakta kunden och fråga honom om han vill lägga in ordern igen och denna gång med betalningsättet "Banköverföring" eftersom denna modul fungerar??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arold Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 HejHar du lagt till dettaIn Profile >> Selling Preferences >> Instant Payment Notification Preferences Instant Payment Notification (IPN) to On Instant Payment Notification (IPN) URL to http://www.mydomain.com/modules/paypal/validation.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffe Posted February 4, 2010 Author Share Posted February 4, 2010 Nu har jag gjort det, hoppas att det var det som var fel.I så fall är det löst nu. :-) Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arold Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Nyfiken på om du har fått det att funka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffe Posted February 5, 2010 Author Share Posted February 5, 2010 Väntar på ny kund för att kolla det, eller om jag möjligen gör ett köp själv i helgen.Jag hör av mig när jag kollat:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffe Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 Jag har fått det att fungera nu.Det var inte Instant Payment Notification (IPN) som var fel, utan i Betalmodulsbegränsningardär kundvaluta var ikryssad istället för Butikens standardvaluta.Enkelt fel men svårt att hitta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fresta Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Kanon, tack för den!!!Slet nästan av mej håret:-)Lite svårt att hitta dit du menade, hade bara tur som kom rätt.För er andra som behöver hjälp med samma problemI din "back office" klicka på:1. Fliken "betalning"2. Se "Payment module restrictions"3. Välj "Shop default currency" för paypalså ska allt funka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazze Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Jag har gjort alla inställningar som ni, även ändrat permissions på mappar och filer som sägs i många andra inlägg. Fungerar fortfarande inte. Kollat i access logen på mitt webbhotell och PayPal verkar inte ens anropa den angivna filen för IPN. Någon som haft/har samma problem? Någon som har en lösning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts