mander Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Hejsa Er ny bruger af prestashop og har desværre et problem, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med. Jeg har slået b2b til og meningen er at når erhvervskunder så logger på, skal de kunne se priserne uden moms.Er det ikke erhvervskunder skal priserne selvfølgelig være med moms. Men enten har jeg misforstået betydningen af b2b eller også kan jeg bare ikke opsætte det rigtigt ;( om du er erhvervskunde eller ej er prisen den samme, så hvordan ændrer jeg det? Hvis jeg eksempelvis slår visningen af moms fra i standardgruppen, vises der ikke moms men dette er også gældende for ikke erhvervskunder, og når man når frem til selve betalingen, vises det samlede beløb med moms...nogen ide om hvor jeg retter det? Bruger PrestaShop v1.6.0.14, men havde samme problem med PrestaShop v1.6.0.13 på forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
RJ Blæk & Toner Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Du skal oprette en kundegruppe under Kunder i Kontrolpanelet og der vælge med/uden moms m.m Link to comment Share on other sites More sharing options...
mander Posted March 8, 2015 Author Share Posted March 8, 2015 Det hjælper desværre ikke ;( Jeg har lavet en ny gruppe, og der kan jeg sætte "Prisvisnings metode" til ekskl. moms, og dette fungere okay når man kigger på produkterne, men når jeg så kommer hen til selve betalingsiden, så vises totalbeløbet inkl. moms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Selv om det er erhvervskunder, skal de jo stadig betale momsen til dig (du skal opkræve moms fra alle kunder). Så jeg forstår ikke problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RJ Blæk & Toner Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Du tilføjer kunden til denne gruppe og så virker det Husk at vælge gruppen som standard gruppe for kunden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts