Speedi Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 HejsaPludselig er min kontaktformular stoppet med at virke.Når kunderne forsøger at sende en besked, kommer der en fejlmeddelelse om at beskeden ikke kunne sendes.Nogen der har en løsning til hvad der kan gøres?Jeg kører med prestashop version 1.2.4.0MvhChristian Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Hej Christian.Hvad står der i fejlmeddelelsen?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Der står:"Der er 1 fejl:01. der opstod en fejl under overførslen af beskeden"Har lige hørt fra ham der modtager ordre, at der heller ikke bliver sendt mails når der kommer nye ordrer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Jeg går ud fra, du ikke sender e-mails med SMTP. Nogle webhoteller er meget restriktive med hvilke e-mails de vil sende ud (for ikke at host spammere). F.eks. kan det være et krav, at from-adressen er på det domæne, hvor webshoppen ligger. Har du ændret din opsætning for nylig?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Nej min opsætning er ikke blevet ændret overhovedet, og shoppen har kørt siden 1/12.Det der er underligt, er at jeg har et testmiljø, som kører på et andet domæne (men hostet samme sted) der er der ingen problemer med at sende Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Jeg havde nogle tilsvarende problemer på et tidspunkt. Jeg havde da god nytte af det vedhæftede script./Kjeld mailtest0.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Kan godt være jeg spørger dumt, men hvordan bruger jeg den? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Du retter scriptet med fra/til-adresse og lægger det på din server. Så skriver du http://<din.server>/mailtest0.php i din browser./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Den sender fint afsted, så det må være inde i selve shoppen fejlen ligger Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Bruger du nøjagtig de samme adresser? Prøv evt. at kommentere linien med "Some Guy" ud - virker det så stadig?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Ja den virker fint, selvom jeg fjerner den linie Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Du svarede mig ikke. Bruger du nøjagtig de samme adresser?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Ja jeg bruger de samme adresser, jeg har prøvet med både mailen til kundecenteret, samt webmaster begge virker Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Så må du ned og debugge koden. PrestaShop bruger Swift Mailer til at sende e-mails med. Koden ligger i tools/swift./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Er ikke den store php-haj, hvordan debugger jeg lettest koden?Jeg har prøvet at smide filerne fra en "ren" prestashop ind, men de virker heller ikke. Det undrer mig meget at de har virket og lige pludselig er stoppet med det :s Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Du nævnte også, at det virkede på en anden server, du havde adgang til. En måde at teste på, er at gå ind, der hvor man kan skrive meddelelser til kunden (som så er dig selv). Du kan så skrive ud med print fra koden. Imidlertid er det ofte ikke muligt at se disse udskrifter. Du kan så i stedet skrive sådan noget som: $fp = fopen("debug.txt", "a"); fprintf($fp, "Enter send function\n"); fprintf($fp, "val=%s\n", $val); fclose($fp); diverse steder i koden. God jagt./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Jeg giver snart fortabt.I hvilken fil skal jeg ligge koden ind?Jeg undrer mig over, at hvis jeg kopierer filerne over fra det webhotel der virker, så får jeg stadig fejlen. Så hvor kan den så ligge henne af..... Og hvordan kan sådan en fejl pludselig opstå ud af det blå? Jeg ved med sikkerhed at der ikke er blevet pillet ved filerne Link to comment Share on other sites More sharing options...
MistrM Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Förmodligen har ni samma fel som ganska många andra som ligger hos one.com?Jag plus flera stycken i Svenska forumet har ingen mailfunktion just nu och jag gissar på att det beror på updatering av php.//M Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Jeps. De har åbenbart ændret politik hos one.com vedrørende mail(). Se den anden tråd i dette forum./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 Det der undrer mig, er at de har opdateret php'en d. 4/1, men så sent som d. 16/1 har jeg modtaget beskeder.Derudover virker mit testmiljø stadig, og det kører også hos one.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedi Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 Men efter at have lagt den nye MailSend.php ind virker skidtet igen......Takker for hjælpen (og tålmodigheden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MistrM Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Tack så mycket för hjälpen. Det ser ut att fungera nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts