Peter.skotte Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 (edited) Hejsa Jeg har flyttet ca. 3000 kunder fra en Virtumart til Prestashop via en online ydbyder. Det virkede sådan set til UG, men... Desværre så er de alle tilknyttet Visitor gruppen, og ikke Customer gruppen. Og det gør at de ikke kan logge ind og bestille før jeg manuelt ændrer deres status til Customer. Er der en måde at gøre dette for alle kunder i databasen? Pft. Peter Edited March 17, 2015 by Peter.skotte (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Hej Peter Du skal opdatere 2 tabeller. Hvis dit tabelpræfiks er "ps_", kan du skrive: UPDATE `ps_customer` SET `id_default_group` = 3 WHERE `id_default_group` = 1 UPDATE `ps_customer_group` SET `id_group` = 3 WHERE `id_group` = 1 Det er ikke helt vandtæt, da en kunde godt kan være tilknyttet flere grupper. Husk at tage en backup af din database, før du roder med det. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter.skotte Posted February 27, 2015 Author Share Posted February 27, 2015 Hej Kjeld Tak for svar. Når jeg kører sql query'en (justeret til mit prefix) får jeg følgende fejl: #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'UPDATE `psrabat_customer_group` SET `id_group` = 3 WHERE `id_group` = 1' at line 2 /peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Hej Peter Får du også en fejl, når du kører det første statement? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter.skotte Posted March 2, 2015 Author Share Posted March 2, 2015 Hej Peter Får du også en fejl, når du kører det første statement? /Kjeld Når jeg kører det første statement får jeg ikke fejl. Men der bliver ikke ændret noget: 0 rows affected. (Query took 0.0113 sec) Når jeg kører det andet statement, får jeg samme fejl som før. Pft. /peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Hvilken version af PrestaShop benytter du? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter.skotte Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Hvilken version af PrestaShop benytter du? /Kjeld 1.6.0.9 /peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Er det fordi, du helt mangler psrabat_customer_group? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter.skotte Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Er det fordi, du helt mangler psrabat_customer_group? /Kjeld Nej. Den er skam i databasen. Jeg kørte den lige igen og fik denne fejl: #1062 - Duplicate entry '267-3' for key 'PRIMARY' Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Som jeg skrev oprindeligt: "Det er ikke helt vandtæt, da en kunde godt kan være tilknyttet flere grupper.". /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter.skotte Posted March 3, 2015 Author Share Posted March 3, 2015 Jeg trak tabellen ud og redigerede den manuelt (Search & Replace) og smed den tilbage. Nu er det hele fjong ;-) Tak for indsatsen /peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts