Tobbehbg Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Hej alla glada.!Har ett litet problem här. När man trycker på en kategori i kategori blocket. Får man fram alla under kategorier i center columen.I nu lägget visas de 4 st per rad, Vill minska detta till tre. vill även ändra storleken lite. Och det blir vit bakgrund bakom mina egna bilder.vill ha det svart bakgrund. Hoppas i förstår vad jag menar med min förrvirade förklaring. Skickade med en bild för säkerhetsskullMvH Tobbe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbehbg Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 Löste problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Hej,Berätta gärna hur du löste problemet så att andra får hjälp av ditt inlägg samt ändra rubriken i det första till [löst] eller något sånt så man vet att det finns ett svar i tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbehbg Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Kanske ingen mästare på att förklara hur jag gick till väga, men det e värt ett försök.Först gick jag in på prerferences / images där skapade jag en ny grupp som jag döpte till catpic.Jag ställde in storleken jag önskade på bilderna. Och valde att de skulle visas under categories.Gick sedan in i gruppen som heter medium och bokade av categories.Sen gick jag via ftpn i theme/bbbb/category.tpl och ändrade {if $subcategory.id_image}getCatImageLink($subcategory.link_rewrite, $subcategory.id_image, 'medium')}" alt="" /> {else}Till {if $subcategory.id_image}getCatImageLink($subcategory.link_rewrite, $subcategory.id_image, 'catpic')}" alt="" /> {else}Tyvärr fick jag ladda upp categori bilderna på nytt.Eftersom mina bilder blev större blev det automatiskt endast tre bilder per rad.Ska nu bara lyckas få dem centrerade.Eftersom jag har skrivit kategoriernas namn på bilderna ville jag bli av med texten under alla bilder.så jag tog bort denna rad.getCategoryLink($subcategory.id_category, $subcategory.link_rewrite)|escape:'htmlall':'UTF-8'}">{$subcategory.name|escape:'htmlall':'UTF-8'}Hoppas nån får nytta av dettaCheers //Tobbe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts