Joos Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 Hoi, Ik probeer dit al meerdere malen, maar ik kan het niet echt vinden en het wilt niet echt lukken. Ik moet dus een cron job maken waarbij een externe file waar ik een directe URL van heb word gedownload naar de map modules van de webshop. Zodra je naar de URL gaat krijg je de optie om de file te downloaden. Ik weet niet hoe ik verder moet. Iemand een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik van der Molen Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Probeer je een module toe te voegen? Ik gebruik zelf Filezilla voor het toevoegen en verwijderen van bestanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joos Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 Ja dat klopt dit doe ik ook, maar ik moet een csv bestand downloaden om bepaalde tijdstippen. En dit wil ik dus via cron doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik G Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Met cron jobs kun je een weblink activeren. Als dit is wat er moet gebeuren kun je de ingebouwde cron job module van Prestashop gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joos Posted February 24, 2015 Author Share Posted February 24, 2015 En dan gewoon de link doorgeven? Maar waar download het systeem het dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik G Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 De info die je geeft is niet volledig genoeg om je duidelijk antwoord te kunnen geven. Een voorbeeld van hoe een cron job werkt voor bijvoorbeeld de module sitemap. De sitemap module stelt een link beschikbaar. Als je op de link klikt dan update je de sitemap. Het activeren van deze link kan handmatig of automatisch met een cron job. De module zorgt ervoor dat er een sitemap wordt geschreven (XML bestand) De vraag is dus eigenlijk wat doet de link als je die aanklikt? Als het een bestand moet ophalen en ergens plaatsen heb je daarvoor een module nodig die de aanvraag verwerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts