Nostra123 Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 När jag ska installera ett theme som är för 1.6.x får jag felmeddelandet File (size : 68723924) is too big (max :10485760). Så blir det oavsett hur stor filen är som jag ska ladda upp. Spelar heller ingen roll om jag lägger den på ftp och installerar därifrån. Det är endast gratis themes som jag testat och inte Prestashops köpethemes. Men dom funkar för andra men inte för mig. Ytterst tacksam om någon kan lösa detta problem åt mig. Kan tilläggas att jag är helt ny med Prestashop och älskar allt och kan jag bara lära mig att få themes installerat så är allt som en dröm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Tror din "upload_max_filesize" är för liten på ditt webhotell. Ta kontakt med dem och be dem hjälpa dig. (På mitt hotell kan jag själv ändra detta i .user.ini) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nostra123 Posted February 14, 2015 Author Share Posted February 14, 2015 Dom säger att limit är hos Prestashop 1.6 och inte på webhotellet eftersom den säger 10 mb ungefär max upload och theme är på cirka 68 mb. Webhotellet har 96 mb limit per fel. Kan man ändra uploadsize i Prestashop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 (edited) Prova ändra i classes/uploader.php DEFAULT_MAX_SIZE = 10485760 till DEFAULT_MAX_SIZE = 104857600 Rekomenderar dig att ta backup (filer & databas) innan du testar, ifall det blir någon timeout pga den store filstorleken. Ändra tillbaks till urspungsläge efterråt. Edited February 14, 2015 by Joachim Torngren (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts