r_ekkie Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 (edited) Als ik naar mijn bestellingen wil gaan in presta krijg ik een deels leeg scherm (die de bijlage). het heeft gewerkt in het begin, tijdje niet mee bezig geweest en andere zaken aan het testen geweest nu zien we dus ineens dat het scherm leeg blijft. Iemand misschien een idee wat er mis gegaan kan zijn. Dank Rick Edited February 16, 2015 by r_ekkie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuk66 Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Beschadigde database, vooral ordergebonden tafels? Corrupted database, especially order related tables? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Heb je toevallig de ebay module geactiveerd ? wat je kan proberen om te zien waar de fout vandaan komt is om de debug aan te zetten indien je deze aan hebt gezet , ga je weer naar je bestellingen als het goed is krijg je een foutmelding te zien lees hier hoe je de debug aanzet : https://www.prestashop.com/forums/topic/396753-witte-pagina-of-andere-problemen/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_ekkie Posted February 13, 2015 Author Share Posted February 13, 2015 Geen idee wat er was. Heb sinds het weekend zitten zoeken. Vanmiddag zat ik weer in het bestellingen scherm en was alles er weer wat de oorzaak was geen idee. Dank voor de reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_ekkie Posted February 16, 2015 Author Share Posted February 16, 2015 Helaas te vroeg gejuigd. Debug aan gezet en dan krijg ik het volgende: Notice op lijn 75 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Undefined index: prestaShopVersion Notice op lijn 75 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Trying to get property of non-object Notice op lijn 418 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Undefined index: prestaShopVersion Notice op lijn 418 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Trying to get property of non-object Notice op lijn 59 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Undefined index: prestaShopVersion Notice op lijn 59 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Trying to get property of non-object Notice op lijn 287 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Undefined index: prestaShopVersion Notice op lijn 287 in bestand /home/site.eu/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(157) : eval()'d code [8] Trying to get property of non-object Link to comment Share on other sites More sharing options...
syllie25 Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik heb precies hetzelfde nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Ook hier dit probleem. na een update van 1.5.6 naar 1.6.0.13 werkt (bijna) alles alleen dit dus. geen orders zichtbaar en met debug aan ook dezelfde melding als r_ekkie En wat ook raar is. als ik een product wil wijzigen, krijg ik als ik op wil slaan de melding Het veld additional_shipping_cost is ongeldig. als ik dit veld leeg maak (bij verzending, bijkomende verzendingskosten) , gaat opslaan welbij aanmaken nieuw product geen probleem. In de database is bij dit veld 0,00 ingevuld, op de site staat 0,000000000 ingevuld. maar hier valt nog wel mee te leven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_ekkie Posted March 5, 2015 Author Share Posted March 5, 2015 Daar heb ik geen last van. heb ondertussen op het engelse forum ook een post gezet maar helaas nog geen reactie. tot die tijd wacht ik nog even met webshops online plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Ben ondertussen flink bezig geweest, en heb het nu opgelost. Bleek een module te zijn, die niet compatibel zou zijn met deze versie van prestashop. (betreft hier de module van Myparcel.nl) dit bleek nadat ik; alle caching uit heb gezet bij 'prestatie', handmatig via FTP alle cache te wissen onder /cache/smarty/compile, cache/class_index.php gewist en cookies van de browser gewist. toen kreeg ik weer een 'gewone' lijst van bestellingen te zien, alleen deed hierin de module van myparcel dus raar. deze gewist (ook van de server) en vanaf dit moment alles weer normaal. (behalve mijn 2e probleempje dan) hoop dat iemand anders hier ook mee uit de voeten kan. vreemde is dat de foute module niet te voorschijn komt bij debuggen. kan dus ook aan andere, niet prestashop-compatibele modules liggen. probeer in dat geval dus alle niet-prestashop modules bij 'prestaties' eens uit te schakelen. heb dit niet geprobeerd, maar kan ook een oplossing zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
syllie25 Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Top Frank!! De Myparcel module bleek ook bij mij het probleem. Heb gedaan zoals jij hierboven beschrijft en mijn bestellingenscherm is weer terug. Dank je wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_ekkie Posted March 7, 2015 Author Share Posted March 7, 2015 Hier nu ook opgelost zal myparcel eens contacten en de melding door geven kijken of ze het opkunnen lossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_ekkie Posted March 7, 2015 Author Share Posted March 7, 2015 Als je Myparcel weer installeerd dan werkt alles wel weer goed heb ik het idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Denk dat ze er bij prestashop ook zijn achtergekomen. is weer een nieuwe versie 1.6.0.14 iets met niet werkende modules opgelost hierin. heb deze versie geprobeerd op localhost, en myparcel werkt nu wel. ga dus maar weer eens een update uitproberen. hoop dat het nu wel goed gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_ekkie Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 Nog even een kleine aanvulling, in versie 1..6.0.14 is het probleem erbij mij nog steeds. Ondertussen Myparcel gesproken die gaan het onderzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkq Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Ik had het zelfde probleem nadat ik naar 1.6.0.14 actualiseerde... Toen controleerde ik mijn myparcel module en het bleek dat ik 1.1.0 had ipv de 1.1.1 op de site van myparcel. Nadat ik de myparcel module heb ge-update waren de bestellingen weer zichtbaar ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkq Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Het probleem trad later weer op. Ik heb ook contact gehad met Myparcel. Zij zijn er druk me bezig om het op te lossen. Totdat er een oplossing is , kunnen we of zonder myparcel updaten of wachten totdat de nieuwe module update er is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 vandaag werd ik ook gebeld door myparcel. hoop dat ze er snel uit zijn. heb ook 1.1.1, helaas niet werken op 1.6.0.14 wachten dus op 1.1.2, en ga mogen toch maar live met 1.6.0.14, ff zonder myparcel in mn backoffice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts