Webbutiken Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Hej Det finns en banderoll ny på alla mina produkter, alla produkterna är ju nya i min webbshop, hur får jag bort banderollen Tacksam för hjälp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Hej, under preferences/products/Number of days for which the product is considered 'new' ställer du in detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Webbutiken Posted February 7, 2015 Author Share Posted February 7, 2015 Hej tack för svaret, tyvärr hjälpte det inte mig. Testade tar bara bort kategorin nyheter inte banderollen som står på mina produkter. Hade velat ta bort skick eller Condition eftersom alla mina produkter är nya ser det lite konstigt ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Torngren Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 OK, missförstod dig tyvärr. Den förändringen du vill ha tror jag måste göras direkt i koden. Vet tyvärr inte hur, men går säkert att söka i engelska delen av forumet. (personligen har jag valt att leva med denna text, eftersom jag har dåliga erfarenheter av att ändra direkt i koden.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhpMadman Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 (edited) Att ta bort Condition är enkelt. I Prestashop standard tema, så ska man ta bort rad 158 till 172.Känner man sig inte säker på detta, så kan man gå till dom raderna och istället kommentera enbart skicket. <span class="editable">{l s='New product'}</span> ändras till <!-- <span class="editable">{l s='New product'}</span> --> Repetera på dom 2 andra <span... Edited February 19, 2015 by PhpMadman (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 (edited) Jag ändrade men inget hände. Vad gör jag för fel? Edited October 9, 2015 by Nofire (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 (edited) Du kan behöva stänga av cache och aktivera kompilering för att se effekten av ändringarna. Du hittar under Inställningar->Prestanda. Glöm inte att återställa inställningarna sen. Edited October 9, 2015 by Patrik Lindblom (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts