keld Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 jeg har forsøgt at importere katagorier via Back Office >> Tools >> Importmen der kommer en mængde fejl frem, det virker umiddelbart som om programmet ikke kan gendkende æ, ø og å. 26 fejlSkruer, Skiver, M�trikker (ID 29) kan ikke blive gemtCategory->name = Skruer, Skiver, M�trikker for language 1V�rkt�j (ID 34) kan ikke blive gemtCategory->name = V�rkt�j for language 1Motor + K�ler (ID 36) kan ikke blive gemtCategory->name = Motor + K�ler for language 1Interi�r + Exteri�r (ID 40) kan ikke blive gemtCategory->name = Interi�r + Exteri�r for language 1D�k (ID 41) kan ikke blive gemtCategory->name = D�k for language 1Sm�remidler (ID 43) kan ikke blive gemtCategory->name = Sm�remidler for language 1F�lge + F�lgindsatse (ID 47) kan ikke blive gemtCategory->name = F�lge + F�lgindsatse for language 1Pinion St�l (ID 57) kan ikke blive gemtCategory->name = Pinion St�l for language 1Sch�ler (ID 65) kan ikke blive gemtCategory->name = Sch�ler for language 1D�k (ID 73) kan ikke blive gemtCategory->name = D�k for language 1Hjul, D�k, F�lge, Indsatse (ID 76) kan ikke blive gemtCategory->name = Hjul, D�k, F�lge, Indsatse for language 1Lexan interi�r (ID 78) kan ikke blive gemtCategory->name = Lexan interi�r for language 1H�kvinge + Beslag (ID 79) kan ikke blive gemtCategory->name = H�kvinge + Beslag for language 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Send mig et par linier af din CSV-fil, så kan jeg prøve at hjælpe dig./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
keld Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 det vil jeg gøre, men ikke lige nu skal videre om lidt.jeg forsøgte iøvrigt også med varerne, og der var så vidt jeg kunne se se ikke sorteret op med katagorierne, altså de katagorier der var kommet ind.desuden døde den inden den var færdig nok fordi der var for mange varer på en gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeepsterdk Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Jeg har nøjagtig samme problem! Fandt du en løsning på æøå problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenne duva Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Jag har också samma problem. Den klagar på att tex böcker inte stöds av språk 1, vilket är Engelska..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmalling Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Husk at når csv filen gemmes skal den gemmes med kodning UTF-8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenne duva Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Använder Excel och trycker på egenskaper när jag spara filen och väljer att spara den med kodning utf-8 men det kanske är tillräckligt? Finns det något sätt man kan ta reda på att csv filen verkligen är sparad som utf-8? Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenne duva Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Jag hittade en lösningSluta använd Excel... Jag öppnade min excel fil med Open office istället och sparade filen som csv.Open office har tusen gånger bättre stöd för att spara filer i olika format. Funkar perfekt. Hurra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts