presta-dyr Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Jeg har kodet et modul, der integrerer PrestaShop med E-conomic. Interfacet er via SOAP, så det er et krav, at serveren understøtter dette.* Når en kunde opretter sig selv i PrestaShop, bliver han/hun også automatisk oprettet i E-conomic. For ikke at trække de samme numre i PrestaShop og E-conomic, lægges der automatisk et offset til. Som standard er det sat til 4000 (men det kan konfigureres).* Når ejeren af webshoppen opretter varer i PrestaShop, bliver de også automatisk oprettet i E-conomic. Her lægges ligeledes et offset til (standard 4000, men kan konfigureres).* Modulet opretter automatisk varenumre, der repræsenterer indpakning, håndtering og forsendelse.* Forsendelse har mulighed for sin egen varegruppe, så porto kan faktureres uden moms.* Når kunden lægger en ordre, blive den automatisk oprettet i E-conomic. Den kommer til at optræde under "Igangværende fakturaer". Fakturaen indeholder kundens navn og adresse og varenumre og titler.Modulet kan nemt ændres, så det også med det samme bogfører fakturaen. Her er jeg er i tvivl, om det er det, der generelt er ønskeligt.Jeg har ikke lavet support for kreditnotaer. Jeg tvivler på, man vil bruge PrestaShop til at oprette kreditnotaer, men nærmere vil foretrække at gøre det direkte i E-conomic.Send mig en e-mail eller en PM, hvis du vil vide mere./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mix1000 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Når jeg modtager en ordre kan jeg så sætte systemet til automatisk at sende en mail (Preperation) til kunden?Jeg kan sende alt manuelt under orders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Kunden får jo en e-mail i forvejen, når ordren placeres. Du kan jo ændre teksten i den./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mix1000 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Ja hvis jeg manuelt sender en mail får kunden besked. Mit system sender ingen mail automatisk.Troede at systemet kunne sættes op til automatisk at sende en mail så kunden ved at vi har modtaget hans bestilling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Når kunden placerer en ordre, er det meningen, at han/hun får beskeden i mails/dk/order_conf.html. Virker det ikke for din webshop?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mix1000 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Nej det gør det ikke , men er der ikke et sted man BO opsætter det til at sende automatisk mail?Der er jo både mail for bl.a ordre underbehandling, ordrebekræftelse, forsendelse. Som sagt alle virker i manuel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mix1000 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Når jeg manuelt sender ordrebekræftelse er eneste post der kommer med i mail til kunden totalpris.Alle øvrige felter er tomme.Forslag til at finde fejlen søges. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Under orders->statuses skulle det gerne se ud som på billedet . Bemærk ID 2, der sørger for, at der bliver sent e-mail til kunden ved betaling.Og det er ganske rigtigt, at diverse variable ikke bliver udfyldt, når man skifter status manuelt. Se en løsning i denne tråd./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mix1000 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Hvis det bliver opsat sådan som du viser vil det så ved betaling af ny ordre automatisk sende "payment" mail til kunden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Ja, det burde få det til at virke./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Nice move kjeld! Desværre bruger vi ikke den regnskabsstyring. Men det er da nice den selv ligger køb ind i regnskabet! Flot arbejde, det kan du nok godt tjene nogen skillinger på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Tranberg Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Til Summa Summarum var jeg interesserede.Har forresten sendt dig en PM Presta-dyr, håber du kan hjælpe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Ja hvis man kunne lave det til summa summarum ville det være lækkert, men det er desværre ikke en internet løsning så det er nok ikke helt så nemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mix1000 Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Tak for svar Keld, kan ikke få systemet til når der kommer betaling på en ordre at sende en "payment" besked automatisk? MIn opsætning ligner din.Der kommer en melding med ? "Awaiting bank wire payment" men denne funktion er ikke slået til.Hører gerne om nogen kan hjælpe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Tranberg Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Har du fået testet det lidt mere? Fungere det og bogfører den rigtigt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted May 19, 2010 Author Share Posted May 19, 2010 Hej Joachim.Ja, modulet er kodet færdigt. Jeg har rettet det, så varer/kunder/ordrer overføres asynkront. Dvs. kunderne kan gennemføre handler også selv om e-conomics server er nede/langsom. Man kan så sætte et cronjob op, der overfører data til e-conomic f.eks. en gang i døgnet.Jeg har brugt en del tid på modulet, så det er ikke gratis./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Tranberg Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Lyder rigtig godt.Kan du smide prisforslaget i en PM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted May 19, 2010 Author Share Posted May 19, 2010 Hej Joachim.Jeg har sendt dig en e-mail./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
merico Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Hej,Vil du ikke sende et prisforslag til: ts[a.t]siec.dk?MvhThomas Schmidt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Hej Kjeld,Godt arbejde Kan du smide en pris til PM. Tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Også gerne til mig - jeg er blevet rigtig glad for e-conomic og denne integration kunne nok lette arbejdet noget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortenq Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Hej KjeldDet ser spændende ud. Vi skal til at lancere en ny shop, som kommer til at køre på prestashop 1.4 og kommer i den forbindelse til at bruge e-conomic.Virker din integration også med version 1.4?Med venlig hilsenMorten Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 Hej MortenJeg har ikke prøvet det med version 1.4, men hvis der skulle vise sig noget, der ikke virker, retter jeg det til./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Friksjon Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Hei Kjeld Fungerer den på 1.4 og vil den fungere for Norske nettbutikker? Hvorfor legger du den ikke ut i PrestaShop Modules? Send gjerne pm med pris. Nils Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Jeg bruger Kjelds e-conomic modul og det virker med min shop som er version 1.4.4.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sydboen Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Hejsa Kjeld Jeg tror alle forstår du har brugt tid på det her, og ikke alt her i livet er gratis - men må vi ikke høre prisen? Bjarne Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 Hej Bjarne Det er skam ingen hemmelighed. Det koster 500 kr. plus moms. Du kan købe mine moduler her: http://prestashop.butikki.dk/ /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Jeg bruger dette modul, men har problemer med at debitor numre bliver overskrevet. Jeg opretter både debitor manuelt i e-conomic samt overfører nogle fra prestashop. Det burde man da kunne gøre uden problemer? Altså nogle debitor bliver overskrevet med andre ved overførsel. Set dette problem før? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Hej Sara Det er muligt at adskille de debitorer der overføres fra PrestaShop og dem der er oprettet manuelt ved at lægge et offset til. Skriv en e-mail til mig, hvis du har brug for hjælp. Der er ikke grund til at trætte forummet med support for et modul du har købt. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Må jeg spørge til en ting mere, hvis der er nogle felter jeg ikke vil ha ført med over i E-conomic, i hvilke fil skal jeg så ind og pille? Jeg tænker at jeg kan slette/udkommentere der hvor feltet med leveringsdato overføres. Samt et par andre felter Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Hej Sara Det er filen economic/economic.php, du evt. skal rette i. Lige feltet DeliveryDate er lidt tricky, da der er en fejl i E-conomic, så API'et ikke umiddelbart accepterer, at man udelader feltet. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Ok, Jeg kigger lige på det, men ellers kan det være jeg skal købe en customazation af modulet i stedet. Hvad er det det koster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Skriv til mig privat, hvis du får brug for det. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbuelund Posted February 3, 2023 Share Posted February 3, 2023 Vedligeholdes denne integration stadig ? Understøtter den Prestashop 8.x? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 3, 2023 Author Share Posted February 3, 2023 E-conomic udfaser SOAP-API'et i 2023, så jeg vedligeholder ikke længere det gamle E-conomic-modul. Jeg har i stedet indført et nyt modul, der bruger REST-API'et. Det sælger jeg her: https://prestashop.butikki.dk/da/forside/36-e-conomic-integrationsmodul.html. E-conomic udfaser også deres eget lagermodul til fordel for Rackbeat. Rackbeat har gratis integration med E-conomic. Jeg har netop færdiggjort et Rackbeat-modul, som jeg sælger her: https://prestashop.butikki.dk/da/forside/37-rackbeat-integrationsmodul.html. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts