DutchWebShop Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Beste Prestashop gebruikers, Sinds kort gebruik ik nu voor het eerst prestashop, ik kom vanaf opencart. In opencart kon je via een filemanager of map beheer bestaande geuploade plaatjes selecteren en beheren. Als ik dus nu dezelfde afbeelding meerdere keren wil gebruiken voor een product hoe doe ik dit? Met vriendelijke groet, Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik G Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Voor CMS pagina's werkt het net als met Open Cart (dus met mappenstructuur). Producten worden echter anders opgeslagen. Dat betekent dus dat je voor elk product opnieuw de afbeelding moet uploaden. Een andere werkwijze is om het product te dupliceren (deze optie vind je in de werkbalk). Of dat een juiste werkwijze is (SEO) laat ik even in het midden. Uiteraard kun je het wel allemaal weer aanpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DutchWebShop Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Bedankt voor je reactie Erik, Vind het nogal omslachtig, aangezien je vele malen (1000 keer) dezelfde afbeelding moet uploaden. Het kost meer tijd/werk en ruimte op je server. Ben voor de rest zeer te spreken over prestashop behalve dat deze optie mist die je wel vind in andere software terug vind. Is er toevallig geen plugin die dit doet of een toekomstige update? Bedankt voor je tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik G Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Voor zover ik weet is het er niet. Als je graag veranderingen ziet binnen Prestashop meld je dan aan bij de club. Daar kun je je ervaringen delen en verbeteringen voorstellen voor toekomstige versies. https://www.prestashop.com/club Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts