DaBouncer Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Hei,Ny bruker, ser at der ikke finnes eget norsk forum, men forstår jo dansk...Forsøker å sette opp en ny nettbutikk med mer enn 600 videofiler som hver er på rundt 20MB; det vil komme minst like mange nye videoer hvert år fremover så jeg ønsker ikke å lagre disse på server.Problemstilling; pga. ovenstående ønsker jeg ikke å laste opp videofilen før ETTER at kjøpet er gjort, men får det foreløpig ikke til å virke. Noen som vet hvordan man kan få noe slikt til?Mvh,DaBouncerFant ut dette: Om man oppretter produktet og setter filnavnet men ikke laster opp filen kommer følgende: This product is missing:/home/myusername/public_html/prestashop/download/41fe4a5104cdfa01fa0fd184d01d19917966ee4d Når kunden har kjøpt videoen kan man laste opp til /downloads/ og rename filen til "41fe4a5104cdfa01fa0fd184d01d19917966ee4d"Seems to work (",) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaBouncer Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Vet noen hvordan download-filnavnet faktisk genereres i prestashop?41fe4a5104cdfa01fa0fd184d01d19917966ee4d samsvarer ikke med faktisk filnavn når jeg genererer en sha1 via diverse online-generatorsEttersom jeg må legge inn et betydelig antall varer i bulk håper jeg å kunne importere pregenererte sha1-verdier via MySQL, men tvilsomt om dette virker dersom Prestashop har en egen metode for å generere disse. Håper selvsagt å slippe å gå gjennom alle varene manuelt for å generere download-filnavnene...Please advice!Mvh,DaBouncer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts