Jump to content

Payson och paypal problem, bild och översättning

Recommended Posts

Hej, jag skulle vilja

- ändra loggan på både payson och paypal som ni ser här. Vart gör man det i FTP?

- ändra storleken på paysons ruta så den blir mindre och lika stor som paypals.

- ändra översättningen på paypals modul. Har ändrat så det är isocod "SV" samt översatt i filen på ftp men utan framgång. (Provat SE också)

post-913912-0-84239900-1422207844_thumb.png

Hej!

Gå till moduler och leta upp Payson och bilden som heter payson.png! Leta nu upp den bild som just du vill ha, och byt namnet på den till payson.png och kopiera den till samma katalog och tillåt överskrivning.

Gå till modulen PayPal och till pictures / default_logos här hittar du PayPal bilden gör samma sak här.

Beträffande storleken på Payson rutan så blir den större om du låter bilden bli lite bredare vilket du kan göra genom att ändra storleken på den med lämpligt Bildverktyg typ Photoshop eller liknande.

Beträffande översättningen så får du gå till PayPal och leta upp translations.xml och leta upp raden <country iso_code="RE"> här står det på Engelska så det är bara att översätta denna sträng. Som du märker så har Prestashop missat här och placerat denna sträng på RE istället för SV!

Men detta fungerar det vet jag för jag har själv gjort detta.

Bästa hälsningar

MacRoy

Edited by MacRoy (see edit history)