prestalollo Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Hej!Hur kan jag manuellt lägga till en "språksträng" i svenska (och andra språk) att t ex använda i egna länkar - går det, och görs det via resp GZIP-språkfil, eller hur funkar detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Lite beroende på exakt vad du vill göra så kanske inte detta funkar, men såhär har jag gjort.I product.tpl: {$author} "List books by" är den nya frasen.Efter att ha lagt in detta i koden så dyker den upp i (i detta fall FO translation) och kan översättas till svenska.(I just det här fallet listar jag en boks författare med länk (typ) till alla andra böcker den skrivit.)/Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestalollo Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Tack! Jag förstår inte riktigt vad du gjort , men strängen kommer upp precis som jag vill = perfekt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts