Aupino Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Er så småt ved at forberede en opgradering fra 1.4 til 1.6, og har såmænd også fået en øjebliks kopi af min 1.4 side til at kører med version 1.6. Mit spørgsmål er så. er der en smart måde at få alle de ændringer, kunder og ordre der er fra min live side siden oprettelsen af 1.6 kopien med over når jeg vælger at kører 1.6 live. eller er der bare den hårde metode at gå offline med shoppen et par dage mens man får alt op at kører i 1.6? db rækker fra 1.4 kan vel ikke bare kopieres ind i 1.6? Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Det er den hårde metode. Du skal have themet på plads på din teste. Så kan bruge det når du går online. Jeg skrev alle ændringer ned da jeg opgradere de min teste. Da jeg opgradere de prod var jeg nede under 2 timer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted January 6, 2015 Author Share Posted January 6, 2015 Det er den hårde metode. Du skal have themet på plads på din teste. Så kan bruge det når du går online. Jeg skrev alle ændringer ned da jeg opgradere de min teste. Da jeg opgradere de prod var jeg nede under 2 timer. Ja du har nok ret i der ikke er andet for.. men kom i tanke om jeg kunne få alt til at spille på min test site først og når så det gør det gå offline på min live.. og opdaterer den, derefter kopierer de rækker over der ændres løbende.. så kan man ihvertfald nøjes med at være offline få timer.. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Jeg har opgraderet mange shops efterhånden. Jeg laver en testopgradering først (lokalt) ofte en uge før planlagt opgradering, installerer nyt theme, laver tilpasninger, hvis nødvendigt og tester vigtige moduler og vigtig funktionalitet. Når alt er testet ok, lukker jeg liveshoppen og gentager det hele igen. Themet installerer jeg så igen og lægger evt. rettelser på. Jeg ville påregne 6-8 timers nedetid for ikke at skulle stresse, hvis du vil være realistisk og sikker på, at du åbner uden trælse fejl eller forglemmelser. Visse shops har så lidt trafik, at de godt kan tåle at åbne lidt før. Men ovenstående er min erfaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts