Jonny79 Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Vill kunna välja vad som ska vara obligatoriskt under registreringsdelen på hemsidan och kunna ta bort eller lägga till en egen rad med det som passar. Är jag blind eller måste jag hårdkoda det? i så fall vilken fil och rad. Har version 1.6.0.5. tack på förhand! /Jonny 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ekonomispararna Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Undrar jag med.. måste finnas nån på de här forumet som stött på samma problem.. Man vill ju ta bort onödig information som "Social titel" 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Hej! Har du standardtema eller? Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonnyVaitsis Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Hej! Har du standardtema eller? Hälsningar MacRoy Hej, nej jag har ett annat tema, temat heter theme933 om det säger nått. mvh Jonny Link to comment Share on other sites More sharing options...
teralite Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Det är i filen authentication.tpl i ditt tema som du kan ändra det, vet faktiskt inte om det går att ändra i inställningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inger Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Nu kör jag förvisso standardmallen, men i det temat, filen authentication.tpl, har jag tagit bort dessa kodbitar för att bli av med Social titel: Rad 112-122: <div class="cleafix gender-line"> <label>{l s='Title'}</label> {foreach from=$genders key=k item=gender} <div class="radio-inline"> <label for="id_gender{$gender->id}" class="top"> <input type="radio" name="id_gender" id="id_gender{$gender->id}" value="{$gender->id}"{if isset($smarty.post.id_gender) && $smarty.post.id_gender == $gender->id} checked="checked"{/if} /> {$gender->name} </label> </div> {/foreach} </div> Samt rad 431-442 <div class="clearfix"> <label>{l s='Title'}</label> <br /> {foreach from=$genders key=k item=gender} <div class="radio-inline"> <label for="id_gender{$gender->id}" class="top"> <input type="radio" name="id_gender" id="id_gender{$gender->id}" value="{$gender->id}" {if isset($smarty.post.id_gender) && $smarty.post.id_gender == $gender->id}checked="checked"{/if} /> {$gender->name} </label> </div> {/foreach} </div> Hoppas det hjälper dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts