[email protected] Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Hej Bygger en webshop men vill ha krav på registrering och vill godkänna alla kunder finns det inyggt eller måste jag installera någon modul. tack för hjälp jag kan få Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhpMadman Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Krav på registrering finns, bara att stänga av gästkassan in inställningar. För att du ska kunna godkänna alla kunder måste du ha en modul. Jag rekomenderar denna... = ) http://www.prestashop.com/forums/topic/219050-free-module-validate-customer Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 Jag har gjort det du är ute efter utan moduler. Jag skapade en ny kundgrupp som heter ÅF eftersom jag säljer till återförsäljare. Gjorde så att man inte kan se priser eller lägga beställningar utan att vara med i denna grupp. Så en kund kan registrera sig, när du ser att en kund gjort det, redigerar du inställningarna så att kunden hamnar i den nya gruppen. Då kan kunden se priser och lägga beställningar. och som föregående skrev avaktiverar man snabbkassan. Svårt att förklara. En modul kanske löser detta på ett mer snyggt och synligt sätt men det går att göra utan modul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källans Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 ekoprincess får jag fråga hur du har gjort med betalning för dina ÅF, fakturerar du själv eller använder du någon betaltjänst? Jag funderar på det här med att avgifterna blir ganska höga vid stora beställningar när man använder sig av en betaltjänst, jag bygger själv på en ÅF-butik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts