SanvD Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 (edited) Hai hai, Ik wilde een backup van mijn shop maken wat ik al vaker heb gedaan, maar had blijkbaar per ongeluk de map verplaatst want ik zag hem niet meer staan. Ik heb toen de backup weer geupload, hij zij toen wel al dat de map er al was, wat vreemd was want hij stond er echt niet tussen, ik heb toen op overschrijven geklikt omdat de backup goed was. Mijn webshop werkte gewoon. en toen deed mijn shop het niet meer. Hij geeft helemaal geen melding. Ik heb toen de webshop helemaal verwijderd van de server en de backup weer opnieuw geupload maar nog steeds doet hij niets, ik kan dus ook niet zien wat er fout gaat. wie kan mij helpen??? http://www.sannalin.nl/Webshop/index.php versie 1.5 Edited December 21, 2014 by SanvD (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 Is er niemand die me kan helpen???? San Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Het eerste wat je bij problemen doet is altijd de developmode aanzetten (define('_PS_MODE_DEV_', true); in config\defines.inc.php). Je krijgt dan de tekst van php errors te zien en kunt op basis daarvan nagaan waar problemen zitten. Daarnaast vallen me twee dingen aan je verhaal op: - je hebt het nergens over de database maar alleen over de files. Een backup bestaat uit twee delen: de database en de files. - je lijkt in verwarring over wat waar staat. Het riep bij mij de vraag op of je een kopie van je webshop op een lokale computer hebt waarmee je kunt experimenteren. Dat wordt sterk aangeraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 Ik had dus ook een backup van de database gemaakt en een oude databade verwijderd. nu blijkt dat ik de verkeerde database had verwijderd duhhhh. Ik heb hem terug kunnen zetten en kreeg toen een email van mijndomein dat het wachtwoord was gewijzgd. Die heb ik aangepast in config/setting.inc.php maar hij doet het nog steeds niet. San Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 (edited) Hij zegt nu: Forbidden You don't have permission to access /Webshop/admin.../ on this server. Apache/2.2.16 (Debian) Server at www.sannalin.nl Port 80 Edited December 20, 2014 by SanvD (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Klinkt als schrijfrechten. Je kan de rechten van je files en directories op de server aanpassen in FTP (in Filezilla via rechtermuisknop en "bestandsrechten"). Mocht dat zelfs niet werken met de meest liberale instellingen dan zijn er ook nog "ownerships rights". Bij mijn provider heb je ergens in het menu een optie "take ownership" waarmee je dat kan oplossen. In het uiterste geval wordt het contact opnemen met je provider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 Hoe heb je precies de backup terug gezet ? het lijkt erop dat , of je mist een hoop bestanden of dat ze niet in de root staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Ik heb ze van de USB stick waar ik de bestanden op heb staan weer ge-eupload naar de server. Ik heb nu via mijndomein gevraagd alle webbestanden van donderdag de dag dat alles nog goed stond terug te zetten. Ik hoop dat als ik dan alleen het wachtwoord van de database aanpas het goed komt. Ik zie alleen dat dat niet meteen gebeurd, dus moet ik denk ik wachten tot maandag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 als je via ftp inlogt zie je dan je bestanden staan ? nu weet ik even 1 2 3 even niet meer bij mijn domein hoe de naam van de root heet maar je mist denk ik zo en zo een index.php in je root vandaar je de melding krijgt dat je geen toegang hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Index.php staat er gewoon in en als ik die vergelijk met eerder backup's is daar niets aan veranderd Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 staat het dan wel in de goede map ? iets klopt er niet met de bestanden vandaar de vraag Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 en toen je de backup terug hebt gezet , heb je toen ook de rechten weer aangepast van alle mappen ? ik weet dat een ps anders niet werkt op mijn domein kan je wel in je BO inloggen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Ja daar ben ik achter. De back-up die ik daarvoor heb gemaakt is van juni 2014 (jaaaa ik had dat veel meer moeten doen) ZOu ik die config map van toen anders kunnen uploaden om te kijken of dat gaat werken? san Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Nee kan niet in BO inloggen en heb niets met rechten gedaan, webshop staat op drwxr-xr-x Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 (edited) gebruik je versie 1.6 ? Ik weet niet of het mogelijk is bij mijn domein om een gast ftp account aan te maken anders wil ik wel even kijken naar je bestanden Edited December 21, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Nee 1,5. De reden dat ik een backup maakte was dat de module order referentienummer veranderen het niet meer goed deed, hij zette daar gewoon weer de leteercombinatie neer. Ik wilde ook wel een upgrade doen maar heb dat ooit maanden geleden met one click geprobeerd maar dat ging niet goed. Ik heb toe alles weer terug gezet. Ik wilde daarom nu de shop helemaal opnieuw maken in 1.6. Ik heb dus de prestashop map 1,6 ook op de server staan maar heb daar nog niets mee gedaan. Zou dat wellicht de fout kunnen geven? mijn 1.5 versie heet op de server Webshop Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Onee, ik zie dat een vriend van mij hem er al heeft gehaald. Die heeft ook al lopen zoeken en komt er niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 die one click upgrade kan wel kloppen bij mijn domein ze hebben heel veel server functies uigezet normaal als beide in verschillende mappen staan moet het niks uitmaken dus bv 1.6 in de root en 1.5 in de map webshop echter moet je dan in de root wel een verwijzing hebben naar de map Webshop Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Ik zie nu dat het door het terugezetten komt mijn mijndomijn dat die map nu weg is want die heb ik er vrijdag op gezet. ga nu even mijn wachtwoord aanpassen van mijn database bij config.setting/inc.php hopen dat hij het doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Nope nog steeds niets GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 dan krijg je inderdaad een forbidden als de map niet bestaat :-) als het niet lukt kan je als je wilt , ook een tijdelijk ftp account aanmaken kijk ik wel even met je mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 je mag zo alle gegevens van me hebben, zal ik dat via een bericht doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 ja via prive bericht is beter je kan nog 1 ding even doen maak een bestandje , dit kan via kladblok en zet er de volgende code in : <?php $link = mysql_connect('db_host', 'db_username', 'db_password'); if (!$link) { die('Could not connect the database: ' . mysql_error()); } echo 'Database Connected successfully'; mysql_close($link); ?> Vul je gegevens in op de plaats van : db_host -> je database naam db_username -> Je database gebruikersnaam db_password -> je database wachtwoord zo test je of de database wel gevonden kan worden met betreffende gegevens Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanvD Posted December 21, 2014 Author Share Posted December 21, 2014 Het is opgelost, het lag aan de rechten van de bestanden, die stonden op de een of andere manier niet goed. THANX Coen! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts