Jensens IT Support Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 Jeg har en rimelig stor udfordring i at få mine vare importeret og samtidig matchet med en IceCat fil (billeder og beskrivelser). Jeg modtager en csv file fra min leverandør - denne fil sender jeg til IceCat og får en fil tilbage med de oplysninger og billede URL's der findes for mine varenumre. Udfordringen er så, at når min leverandør csv fil er importeret, skal jeg derefter importerer filen fra IceCat og den skal så lægge varer beskrivelser og billed URL på de rigtige varer. Meningen er at jeg skal bruge SKU nummer og "Brand name" som "Unique qualifier" - disse 2 værdier findes i både filen far min leverandør og i IceCat filen. Desværre er jeg ikke nogen ørn til hverken Excel eller MySql - så jeg kommer ikke langt Det bedste jeg og min PrestaShop mand har kunnet klare er at få varerne importeret baseret på en kolonne i hver fil som "Unique qualifier" og det er bare ikke godt nok - for tingene passer ikke som de skal. Er der nogen der har erfaring med denne form for import ville jeg meget gerne høre fra jer så hurtigt som mulig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Jeg har solgt mit importfast-modul (se min signatur) til nogle stykker, der bruger IceCat. Du kan jo prøve at købe det. Hvis det ikke virker som ønsket, får du bare dine penge tilbage. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensens IT Support Posted December 18, 2014 Author Share Posted December 18, 2014 Ja du laver jo nogle gode moduler - så det er måske en mulighed Jeg har ca 14.000 varer numre der alle skal matches med lige så mange linier i icecat filen - hvad taler vi om tidsmæssig for en import af den slags. Billeder fra icecat angives med en URL - so de skal ikke flyttes til PS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Det afhænger af din server, men du skal nok regne med et minut for at importere 14.000 varer. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensens IT Support Posted December 18, 2014 Author Share Posted December 18, 2014 Hvis jeg nu sendte dig et par test filer kunne du så prøve at se om det virker Du kender jo nok dit modul bedre en jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts