Jump to content

Problem med moms og nedslag på varer til ikke EU lande

Homeshop.dk

Recommended Posts

Kører prestashop 1.5.5

Har et problem med at når en varer vælges til NORGE,FÆRØERNE eller GRØNLAND

Så vises prisen i FO med Varens salgspris ekskl moms --> minus nedslagspris inkl. moms det vil sige

I nedenstående eksempel burde varen koste 599 minus 400 altså 199,-

Men hvis man shopper fra en af ovenstående lande så viser den prisen som 479,2 -> minus 400 altså 79,2 så det er ikke en skide god forretning

Jeg synes jeg har prøvet alt men uden held for at løse det er der nogle som kan komme med et hint ?

Er sikker på det er noget med moms opsætning på IKKE EU lande at den ikke viser moms eller noget men kan ikke finde det i BO

På forhånd tak

post-36447-0-50166500-1416467665_thumb.jpg

Det er en fejl i PrestaShop 1.5, så den kan du ikke løse uden at ændre i koden.

Om det vil hjælpe at opgradere til den sidste 1.5.6.2 version, har jeg ikke lige tjekket.

Det var måske et forsøg værd, men så kan du måske ligeså godt opgradere til version 1.6?

Du kunne / SKAL gøre det på en testen af din shop. Efter min mening er det spild af tid at gøre det ad 2 omgange. Du skal jo teste det 2 gange så. Men vær opmærksom på at 1.6 er markant anderledes end 1.5. Men du har sikkert? et købt design? Skift fra 1.5 til 1.6 kræver under alle omstændigheder skift af design. Det koster tid.men tag det een gang for alle. Det kan godt være at 1.6. har fået de samme kommentarer om fejlbehæftede som alle andre opgraderenger af hovedversioner. Men 1.6.0.9 er altså ret stabil.

Edited by Guest (see edit history)

Bortset fra det så er der samme problem i 1.6.0.9. Hvis jeg giver en rabat der er større end salgsprisen Excl moms så bliver varen gratis. Det har jeg pt løst ved kun at give rabatten i Danmark.

Så du skal ikke opgradere for at løse det problem.

Edited by Guest (see edit history)

Jeg havde helt glemt denne 5 år gamle tråd, hvor jeg lavede en kodeændring til at løse problemet.

http://www.prestashop.com/forums/topic/36901-solved-unit-price-printed-without-taxes-are-wrong-when-using-quantity-discount/

Fejlen har sikkert altid været i PrestaShop, og er der åbenbart stadig.

Jeg har ikke lige haft tid til at kigge efter fejlen og en løsning til den nuværende 1.5.6 kode,

men fejlen skal nok findes i ..\classes\product.php