prestalollo Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 HejÄr helt ny och har just installerat Prestashop inkl svenska, men inget med svensk översättning visas. Får bara 404 Not found. Detsamma händer när jag försöker klicka på någon länk.Jag har gett filrättigheter till underbibliotek enligt anvisning. Gör väl något enkelt fel - kan någon hjälpa mig?biobody.nu/index.phpnär tar bort Friendly URL så funkar det. När jag lägger upp en .htaccess fil och aktiverar Friendly URL genererar det "We're sorry, but the Web address you entered is no longer available" - när jag aktiverar så funkar det igen. Vad ska stå i .htaccess , och är det den som krånglar?TackLollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Enklaste är att du gör följande.1) Aktivera friendly url2) klicka på tools och generator3) skapa htaccess filen med generator verktyget Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestalollo Posted December 22, 2009 Author Share Posted December 22, 2009 Tack för hjälpen, funkar nu. Ska tråden stängas på något sätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Du kan editera inläggets rubrik till att börja med [löst] så att andra som har samma problem och söker i forumet lättare kan hitta lösningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts