Nicklas Posted December 15, 2009 Share Posted December 15, 2009 Hej!Är det någon som har koll på om det finns någon Spcs modul till Prestashop?Främst letar jeg efter att kunna få över transaktionerna till bokföringen på ett enklare sätt än idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted December 15, 2009 Share Posted December 15, 2009 Hej Nicklas, Den enda jag känner till är den vi tagit fram i samarbete med CodeVision (www.codevision.se).(Visma administration krävs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 15, 2009 Author Share Posted December 15, 2009 Har du någon koll på vad priset ligger för en sådan brygga?Att använda en mellanhand brukar kunna bli dyrt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Bästa är nog att ringa codevision.Som sagt, SPCS VISMA är lite speciella när det gäller bryggor med licenser för utveckling, särskilda programvaror m.m. inte bara att koppla på ett fritt api för deras mjukvaror vilket är väldigt trist och gör att det inte blir "billigt" att köra, men det kan vara värt en peng också att få bokföringen att rulla på smidigt om man har många ordrar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Jag har varit i kontakt med Codevision och det kostar en slant att få tillgång till modulen samt att man måste upp på Spsc adm 1000 för att kunna köra den. för mig skulle det räcka att kunna få ut en sie-fil som jag kan importera till bokföringen och spara massor av timmar, jag behöver inte ett fullt orderflöde idagsläget. Någon som har en modul på gång där man skulle kunna exportera sie-filer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Inte vad jag vet. vet inte ens hur en sie fil ska se ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Om sie-filen och hur den ska vara uppbyggd går att läsa här: http://www.sie.se/ och här http://www.sie.se/projekt/SIE-filformat_ver_4B.pdfAlla ekonomi system ska klara att läsa in en sie-fil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Hej, är det någon som har kommit någon vart med en SIE koppling till Prestashop?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregzkij Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Finns faktiskt en modul för SIE-export som fungerar både med kontantmetoden och faktureringsmetoden. SIE fungerar för i stort sett alla bokföringsprogram som finns (de som stöder import av SIE4). Man väljer vilka konton den skall boka mot och om man vill särskilja på fraktkostnaden i bokföringen. Likadant får man med verifikationstext och kan välja vilka datum som skall exporteras. Har man flera betalmetoder så är det ju att rekommendera att bokföra med journaler. Försäljning på ett konto och sedan inkommande betalningar från olika kanaler via journal. Kostar en del men man lär spara in det ganska omgående! http://addons.prestashop.com/en/administration-tools/3117-sie-exporter.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts