swallow Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 ik wil opnieuw eenrecente mysql database voor Prestashop installeren, maar weet iemand waar ik een deze kan downloaden, zonder bijvoorbeeld op de dure pakketten van Oracle terecht kom, of waar ik niet eerst een account hoef aan te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 je bedoeld dus om mysql te installeren op een server ? http://dev.mysql.com/downloads/ of http://dev.mysql.com/downloads/ bedoel je dit ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 26, 2014 Author Share Posted October 26, 2014 bedankt Maconl, ik denk het wel, ik had van deze site MySCL Cluster 7.3.7 al geprobeerd te installeren, maar deze installatie liet zich niet voltooien. ik zal nu de MySQL community server 5.6.21 proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 of de maria db heb er zelf nog niet al teveel ervaring mee maar enkele prestashoppers hebben deze getest en blijkt sneller te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
swallow Posted October 27, 2014 Author Share Posted October 27, 2014 geprobeerd MariaDB te installeren, lukt todat ik Port 3306 moet bevestigen. Hier gaat het met een volgende melding niet goed, 'the TCP port you selected is already in use. Please choose a different port'. Nu staat deze vermeld als 3306 TCP UDP MySQL database system en hiervoor weet ik zo geen andere port die ik wel kan gebruiken, iemand een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 helaas kan ik je hier niet mee helpen je kan eens kijken op de site van mariadb wellicht daar iets te vinden is ook misschien anders op het engels forum plaatsen er zijn verschillende mensen bezig met mariadb wellicht hun eea weten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts