Bjarne Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Undskyld, måske et lidt skørt spørgsmål - men hvorfor er index-filen som ligger i roden skrivebar? Mvh Bjarne PS v. 1.6.0.9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Det behøver den heller ikke at være. Det afhænger af, hvordan din PrestaShop er blevet installeret. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarne Posted October 24, 2014 Author Share Posted October 24, 2014 Undskyld Kjeld - den forstod jeg ikke helt Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 PrestaShop installeres fra en ZIP-fil. Når denne udpakkes, vil serveren ofte tildele filerne default-rettighederne rw-r--r-- (0644). /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarne Posted October 24, 2014 Author Share Posted October 24, 2014 Endnu en gang tak Kjeld. Jeg har dog et lille tillægsspørgsmål ang. denne index-fil Den står som beskrevet som værende skrivebar men uanset hvad jeg prøver kan jeg ikke ændreattributterne så den ikke er skrivebar, men den "hopper" tilbage og bliver skrivebar igen. Kjeld - hvad kan jeg gøre ved denne fil for at fjerne denne attribut? Mvh Bjarne Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Måske du ikke har write permission til biblioteket hvor index.html filen ligger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarne Posted October 24, 2014 Author Share Posted October 24, 2014 Det er nu index.php i roden jeg henviser til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Hvis du ikke kan ændre rettigheder, skal du kontakte din webhost. Uanset om det et .php eller .html Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Det er nu index.php i roden jeg henviser til Nå ja, jeg skriver .html - det er gammel vane. Men som Prestafan1234 skriver, så er det admin du skal have fat i. Det jeg ville forklare var, at selv om du har write rettighed til en fil, kan du ikke ændre dens mode, med mindre du også har write adgang til det bibliotek den ligger i, og noget tyder på at det har du ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Måske er det ejerskab, der skal ændres, inden man kan ændre attibutterne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarne Posted October 25, 2014 Author Share Posted October 25, 2014 Du har ret Elund, og jeg har netop kontaktet webhotellet for noget er hændt. Mvh Bjarne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts