Frits van Leeuwen Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Hallo allemaal, Ik heb 2 webwinkels met elk een eigen domeinnaam. Bij één adres heb ik een volledige hosting, maar bij de ander heb ik alleen de domeinnaam. als ik de volledige URL in geef, gaan ze beide goed.. Maar als ik de webwinkel, waar ik alleen de domeinnaam van heb, de www. weg laat, kom ik op de webwinkel waar ik de volledige hosting van heb. Wie weet hier een oplossing voor? Alvast bedankt. Frits van Leeuwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Hallo Frits hoe heb je de DNS van dit domeinnaam ingesteld ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted October 18, 2014 Author Share Posted October 18, 2014 In de DNS zie ik de alleen de gehoste site genoemd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Ik bedoel de domein waar je geen hosting bij hebt heb je een forward gebruikt oid ? Heb hier even info voor nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted October 18, 2014 Author Share Posted October 18, 2014 Nee volgens mij niet. Maar binnen prestashop 1.6 heb ik wel aangegeven dat dat domein aan die winkel hangt. Alleen de eerste winkel heb ik opgebouwd met het domein dat volledig is gehost. ( www.dedigitalemarktkraam.nl ) Het domein dat ik er bij gehangen heb, is www.powerballkracht.nl ik heb tot nu toe de site niet genoemd, ik wist niet of dat dat mag. Als dat niet mag, nu vast mijn excuses. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Ja hoor soms is het in bepaalde gevallen juist nodig om een url van betreffende shop te hebben dit mag in de topic en of per pm gestuurd worden. ik weet niet of je de mogelijkheid hebt , maar je hebt verschillende domein instellingen. eea is afhankelijk waar je je domein hebt afgenomen maar vaak wordt CNAME: gebruikt Voor het koppelen van een (sub) dan verwijs je de domein naam al naar de sub map en dan maakt het in feite niks meer uit of je nu wel of niet www voor het domein typt ik heb dit nog niet getest maar , maak een backup ! en zet in betreffende prestashop ipv www.powerballkracht eens gewoon powerbalkracht.nl wellicht je dan wel even een nieuwe htaccess moet genereren ,, maar leg je dan wel uit hoe je dit moet doen zelf zou ik het eerste kijken naar de domeininstellingen om deze te verwijzen naar de sub map Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted October 18, 2014 Author Share Posted October 18, 2014 (edited) CNAME komt niet voor in de DNS. Dus zo is dat niet gekoppeld. In de DNS staat wel alles zonder www De NSregels heb ik verdubbelt. Nu ook met Powerballkracht.nl maar dat is niet genoeg. Nu ik de winkel URL wijzig in: powerbalkracht, werkt het omgekeerd niet meer. Nu werkt www.powerballkracht.nl naar www.dedigitalemarktkraam.nl Maar nadat ik de SSL URL aangepast heb in www.powerballkracht.nl Werkt het wel, maar toont hij geen www meer voor de URL, iets wat ik wel mooier vind. Maar tot zover werkt het en dat vind ik al heel wat. Edited October 18, 2014 by frits1969 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 (edited) Hallo Frits soms is het even idd proberen afhankelijk van waar je de domein hebt afgenomen kan je het domein instellen met: A ) DNS = wat ik aangaf oa verschillende instel mogelijkheden B ) Nameservers = meestal het ip van de server maar bedoelde dus met ik heb dit nog niet getest maar , maak een backup ! en zet in betreffende prestashop ipv www.powerballkracht eens gewoon powerbalkracht.nl wellicht je dan wel even een nieuwe htaccess moet genereren ,, maar leg je dan wel uit hoe je dit moet doen ook de url in de shop aanpassen , misschien is het idd persoonlijker mooier maar aan de andere kant hoeveel mensen kijken naar een url nadat ze de goede site voor hun hebben ok ok ik doe het wel ,, eh alleen als ik ga inloggen met internet bankieren maar beter zonder www dan op de verkeerde site , denk ik indien het naar je gevoel is opgelost zet je dan even opgelost of solved in je onderwerp Edited October 18, 2014 by maconl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted October 18, 2014 Author Share Posted October 18, 2014 Heel erg bedankt voor de assistentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted October 18, 2014 Author Share Posted October 18, 2014 Heel erg bedankt. maar hoe zet ik hem op opgelost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 graag gedaan ,, ik zet hem wel voor je op opgelost dit doe je door je eerste post met de full editor te bewerken dan kan je ook het onderwerp aanpassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 tussen haakjes Frits gewoon even uit belangstelling ,,, ik zie geen content in de digitale marktkraam en volg ons op facebook is erg smal ben je er nog mee bezig ? of wordt het een info site ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 Sorry voor de late reactie, maar we waren daar mee bezig. Inmiddels hebben we hem hernoemd. Operationeel hebben we www.geschenkenlaantje.nl (Deze is nog met 1.5) Verder hebben we operationeel www.powerballkracht.nl Nog in bewerking hebben we www.servettenhandel.nl (Die laatste 2 zijn in 1.6. Geschenkenlaantje gaat over, nadat we de servettenhandel in de operationeel hebben.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts